Krelis stelt zich voor.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
krelis

Krelis stelt zich voor.

Berichtdoor krelis » Ma 09 Sep 2013, 23:39

Hallo forumleden. Mijn naam is Krelis (Cornelis). Ik ben 66 jaar oud en kom uit Wijchen.
Ik ben uitgekeken op Windows en ik zoek een nieuwe uitdaging in Linux Mint Olivia.
Met Linux heb ik geen enkele ervaring en ben een leek, die hopelijk via internet en dit
forum een hoop kan leren.
Op windows downloadde ik via usenet en kon daar ook rar en par bestanden openen en
bewerken.
Voor fotobewerking gebruikte ik Ulead studio 10, en kon daar van fotos een soort film
maken met beperkt bewegende beelden, die ik brandde op dvd en afspeelde.
Hopelijk kan ik dit ook in Linux Mint, doch ik heb geen enkel idee hoe ik dit voor elkaar
kan krijgen. Mogelijk kan iemand mij op het goede spoor zetten.
Bij voorbaat dank.
nomko

Re: Krelis stelt zich voor.

Berichtdoor nomko » Di 10 Sep 2013, 07:13

Hallo Cornelis en welkom op deze forum!


Downloaden vanuit Usenet kan je doen met o.a. lottanzb, sabnzbd en NNTPGrab.

Voor het uitpakken van rar bestanden wordt standaard het pakket unrar geïnstalleerd.

Voor het openen van .par bestanden dien je de volgende pakketten te installeren:
- par2
- pypar2 (grafische schil voor par2)

Ik weet niet wat jij precies met fotobewerking bedoelt, maar voor het maken van een foto film ben ik nu druk bezig met deze programma. Werkt zeer eenvoudig.
krelis

Re: Krelis stelt zich voor.

Berichtdoor krelis » Do 12 Sep 2013, 20:06

Goede avond Nomko.

Na enkele dagen vakantie las ik jouw reactie en ik ben je daar heel erg dankbaar voor.
Als dit mij gaat lukken dan gooi ik windows xp eraf en ga dan verder met alleen Linux.
Nogmaals heel hartelijk bedankt.

M vr groet Cor.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Krelis stelt zich voor.

Berichtdoor Arie » Do 12 Sep 2013, 20:49

Laat windows er voorlopig naast staan. In het begin is het wel prettig als je op een vertrouwd systeem kan terug vallen.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
krelis

Re: Krelis stelt zich voor.

Berichtdoor krelis » Do 12 Sep 2013, 23:36

Bedankt voor de tip Arie.
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: Krelis stelt zich voor.

Berichtdoor josbruyn » Za 14 Sep 2013, 16:30

Welkom Krelis.

Ik gebruik imagination voor het maken van slideshows. http://www.youtube.com/watch?v=0Is9WKMF_l4 dit is de nieuwere versie. Een filmpje van ouder versie van hetzelfde programma vindt je op http://www.youtube.com/watch?v=ZMweRKb-5TA hier is tekst en muziek bijgezet.
Je kan deze filmpjes verder bewerken met openshot of Kdenlive en er een DVD van maken via DVDStyler. Al deze programma's staan in synaptic (pakket beheerder).

Niet dat ik ffdiaproza afbreek maar misschien ligt mijn werkwijze je beter.

Succes

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten