Dutch Viking stelt zich voor

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Dutch Viking
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 21 Okt 2013, 19:20
Locatie: Oosten des Lands

Dutch Viking stelt zich voor

Berichtdoor Dutch Viking » Ma 21 Okt 2013, 22:14

Dag Allemaal!
Dutch Viking is een gepensioneerd docent, die al vele jaren intensief met computers bezig is. Windows is voor mij over en uit. Onze hoofdcomputer is een iMac, mijn hobbycomputer is een Core 2 Quad Q6600 2,4 MHz (2GB intern, 500GB HD) met nu Mint erop (was Ubuntu, maar deze was 'uitgewoond'). Op mijn netboekje staat nog Ubuntu, maar als Mint zo goed blijkt als ik nu denk, dan kon daar ook wel eens rap Mint op staan.
Linux gebruik ik al zo'n jaar of 6-7 intensief. Ik heb verschillende distro's geprobeerd, waaronder Pardus en PCLinuxOS, maar vond Ubuntu toch het prettigst.
Vanwege alle goede verhalen voor Mint gekozen - en het moet gezegd: 'uit de box' werkt het uitstekend!
Ik heb alleen Banshee terug naar z'n hok gestuurd en daarvoor Rhythmbox opgehaald - in mijn ogen veel plezieriger.
Ook gebruik ik Evolution als mailprogramma - plezieriger dan Thunderbird, ook al zijn er soms wat akkefietjes.
O ja, en mijn naam is niet voor niets gekozen: Ik zit in een vergelijkbare spagaat als Martine Bijl in haar Limburgse liedje, maar dan met een Deense vader en een Nederlandse moeder.
Mijn profiel zal ik in een wat later stadium netjes invullen.
Ik hoop hier een plezierig en informatief forum te ontmoeten!
Nooit te oud om te leren.....
Hoofdcomputer: iMac 21,5 i5 2,7GHz 4GB 1TB MacOSX NL Mavericks
Hobbycomputer: Fujitsu Scaleo P Core2 Quad Q6600 2,4 GHz 2GB 500GB Mint 15 Cinnamon 64b
Netboekje: Samsung NP-N110 Atom 1,6 GHz 2GB 160GB Mint 15 Cinnamon 32b
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Dutch Viking stelt zich voor

Berichtdoor Arie » Ma 21 Okt 2013, 23:34

Hoi, welkom
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Dutch Viking stelt zich voor

Berichtdoor Maik » Ma 21 Okt 2013, 23:51

Hallo en van harte welkom op ons forum Dutch Viking.

Je nickname komt me ergens bekend voor en ben aan het twijfelen of dat bij Pardus was of PCLinuxOS waar ik 'm ooit eens tegen ben gekomen in de tijd dat ik deze distro's een langere periode gebruikte. :)

Naast Fuduntu, die er helaas niet meer is, vond ik PCLinuxOS altijd de beste rolling release op de linux markt voor beginners en de gevorderden die gewoon een kant en klaar systeem willen hebben waar weinig aan hoef te gebeuren na de installatie. Nadat het een beetje een fiasco werd in het PCLinuxOS team en ook met de updates, omdat Textar weg viel voor langere tijd, ben ik overgestapt op Fuduntu. Daar heb ik langere tijd bij gezeten tot het moment kwam dat ze de keuze maakten om ermee te stoppen. Daar ik het nog niet helemaal vertrouwde bij PCLinuxOS heb ik de keuze gemaakt om terug te gaan naar Linux Mint zelf die ik al ken sinds 2007 daar het de tweede distributie was die ik voor langere tijd gebruikt had op mijn toemalige laptop.

Momenteel draai ik Linux Mint 13 Xfce en Linux Mint Debian Edition met Cinnamon op mijn netbook wat me zeer goed bevalt. Nieuwsgierig dat ik was ben ik PCLinuxOS 2013.10 weer eens gaan gebruiken op mijn recente, al is het een wat ouder model (tweede hands), laptop. Nu moet ik zeggen dat, ondanks ze nog her en der wat minder pakketten hebben, PCLinuxOS weer aan de juiste weg aan het timmeren is.

Ik hoop dat je aan Mint veel plezier beleeft en het hier op het forum naar je zin gaat krijgen. Mochten er vragen zijn omtrent Linux Mint of loop je tegen problemen aan voel je dan vrij om deze in de desbetreffende forum onderdelen te posten. :)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten