Hepa gaat voor Linux

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
hepa1964
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 13 Nov 2013, 20:22

Hepa gaat voor Linux

Berichtdoor hepa1964 » Za 16 Nov 2013, 23:27

Beste Forum leden,
Mijn naam is Hans en ik ben nieuw hier op het forum, en nieuw met linux. Ik ben al weken bezig om me in te lezen in alle mogelijkheden die Linux te bieden heeft.
Als verstokte XP-gebruiker moet ik over naar iets anders. 14 April 2013 komt eraan.
Mijn ervaringen via de live-cd met Linux Mint Maya zijn geweldig. Ik wil graag alle Pc's thuis op het zelfde OS laten draaien. Mijn keuze ligt vooralsnog bij Linux Mint. Anders dan ik gewent ben, maar ik ben altijd bereid om iets nieuws te leren. Voor mij is belangrijk dat ik Spotnet aan de gang krijg onder Linux Mint. Op welke manier dan ook. De installatie van Spotnet leek aanvankelijk goed te lukken (onder Wine) maar het programma start niet op. Ik heb wel dingen geprobeerd maar het lukt me niet om dit aan de gang te krijgen Het gaat me daadwerkelijk om Spotnet, en NIET om SpotLite, (spotlite werkt goed), maar daar staat geen rubriek boeken op. Is er iemand die Spotnet al goed functionerend onder Linux Mint heeft gekregen?? En hoe doe je dit dan?? Of is er een alternatief om Nederlandse boeken te "bekijken".
Groeten "Newbee" Hans.
Gebruikersavatar
Old man
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 13 Aug 2012, 22:00

Re: Hepa gaat voor Linux

Berichtdoor Old man » Vr 22 Nov 2013, 23:11

Uit het feit dat je Wine gebruikt maak ik op dat het om een Windows toepassing gaat.
Wel eens overwogen om Virtual Box (Oracle VM Virtual Box) te gebruiken?
Als je dit in Linuxmint hebt geïnstalleerd kun je in Virtual Box een Windows (XP, 7 of 8 ) installeren en vervolgens daarin je Windows-toepassing installeren. Ik werk bijvoorbeeld met MsAccess toepassingen op Windows XP binnen VirtualBox op LinuxMint Cinnamon Petra
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Hepa gaat voor Linux

Berichtdoor Arie » Vr 22 Nov 2013, 23:29

Wine is een draak, wat nu werkt kan bij de volgende update gesloopt zijn.
Virtualbox / VMware etc of dualboot zijn betere oplossingen
Met minder dan 4 GB geheugen in je computer hoef je overigens niet te denken aan win 7 /8 in Virtualbox, dat draait voor geen meter.
Of is er een alternatief om Nederlandse boeken te "bekijken".
Groeten "Newbee" Hans.
Project Gutenberg http://www.gutenberg.org/
Kobo books heeft ook gratis nl boeken, sommige met Adobe DRM, sommige zonder. Adobe DRM is oeverigens simpel te verwijderen.
http://www.kobo.com/
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten