Steeds meer alleen maar Linux Mint gebruiker

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Kalyk
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 05 Mar 2014, 16:59
Locatie: Harderwijk

Steeds meer alleen maar Linux Mint gebruiker

Berichtdoor Kalyk » Di 11 Mar 2014, 08:23

Hallo allemaal,
Ik ben 51 jaar en al ruim 30 jaar betrokken bij de ict.
Momenteel doe ik infrastructuur testen.
Mijn eerste kennismaking met Linux was RedHat 4 in 1996, die met Mint betrof versie 4 (eind 2007) vanaf een Linux Format DVD.
Mijn ouders zitten inmiddels op Linux Mint, mijn schoonvader deels en ikzelf ook volledig.
De afgelopen 3 weken een cursus gegeven aan een 5-tal geinteresseerden uit mijn kerk en het viel me op, dat zelfs gebruikers zonder veel inzicht in de werking van computers zonder meer aan de slag kunnen met Linux Mint 16 Cinnamon of Mate.
Omdat ik merkte, dat er geen nederlandstalige handleiding op de site linuxmint.com staat :vraagteken: , ben ik de meest recente engelstalige, die van Linux Mint 15 Mate, gaan vertalen. Eerst alles via Google Translate gedaan, sommige delen waren heel goed, maar 2/3 van de tekst moest toch goed gemaakt worden.
Daar ben ik nu nog mee bezig, inmiddels alle schermafdrukken vervangen door nederlandstalige en de tekst t/m p38 van 48 geredigeerd.
Ik hoop in de loop van deze of volgende week het eindexemplaar ter beschikking te kunnen stellen.
Vervolgens hoop ik dat document te gaan aanpassen voor Linux Mint 17 Cinnamon, kijken of het lukt.
Groet,
Kees.
Frans P
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 13 Mar 2014, 22:54
Locatie: Doorn (Utrechtse Heuvelrug)

Re: Steeds meer alleen maar Linux Mint gebruiker

Berichtdoor Frans P » Za 15 Mar 2014, 13:26

Nu je het toch over het verleden hebt;
Het moet rond 1996 zijn geweest dat wij op ons werk Linux hadden. Ik was werkzaam in de begeleiding binnen de techniek en de andere afdeling was begeleiding binnen administratie.
Daar zijn wij of zij toen mee opgehouden omdat wanneer er hulp nodig was (flink netwerk) men niet uit de voeten kon met Linux.
Linux Mint 16 Petra Cinnamon

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten