Hee mede-minters

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Gebruikersavatar
FujinTux
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: Wo 11 Nov 2009, 21:35

Hee mede-minters

Berichtdoor FujinTux » Wo 11 Nov 2009, 22:05

Ik ben al jaren een Linux gebruiker, vooral openSuse op mijn desktop. Sinds kort heb ik ook een Asus eee PC 900. Leuk machientje, maar een te beperkte Linux versie. Eventueel wel te veranderen, maar ik zocht ook verder. Zo kwam ik regelmatig Linux Mint tegen. Ik had ook het artiekel in Linuxmagazine gelezen. Proberen dus!
Eerst een live-cd gemaakt en live-usb. Ik was snel over. Mint is een zeer gebruiksvriendelijk versie. Alles is duidelijk en werkt ook. De filosofie van Mint spreek mij ook erg aan. Ik ben namelijk vooral een gebruiker, die wel een keertje onder de motorkap duikt. Eigenlijk moet het gewoon werken en doet het.
Ik heb ook altijd met KDE gewerkt. OpenSuse is vooral gericht op KDE. Nu even wennen aan Gnome. MS windows gebruik ik alleen nog maar op het werk. Thuis heb ik dat al jaren niet meer.
Mijn eee PC draait nu op Mint. De desktop moet nog. Genoeg te doen.
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: Hee mede-minters

Berichtdoor josbruyn » Wo 11 Nov 2009, 22:42

Hi FujinTux,

Welkom op dit forum en ik veronderstel dat Gnome voor je geen probleem zal zijn.

Jos
Registered Linux user 490633
Linux Mint Cinnamon 18.3
Gebruikersavatar
FujinTux
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: Wo 11 Nov 2009, 21:35

Re: Hee mede-minters

Berichtdoor FujinTux » Do 12 Nov 2009, 17:53

Nee, Gnome is geen probleem. Eerder een uitdaging. ;)

Jan-Albert
mikemarote
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Za 31 Okt 2009, 18:30
Locatie: Oostende - West-Vlaanderen - Belgïe

Re: Hee mede-minters

Berichtdoor mikemarote » Vr 13 Nov 2009, 14:55

Hoi Fujin Tux,welkom op dit nieuwe forum vanwege een andere nieuweling,ben super kontent van Mint.
Mvg,
Mike
Gebruikersavatar
schorem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2009, 19:40
Locatie: Zaandam, Nederland
Contact:

Re: Hee mede-minters

Berichtdoor schorem » Vr 13 Nov 2009, 17:07

Welkom FujinTux,

Als Gnome echt een "uitdaging" is, dan zijn er altijd nog de Community Editions, zoals bijvoorbeeld KDE of XFCE. De Fluxbox CE wordt op dit moment, helaas, niet meer verder ontwikkeld. Deze is blijven steken op versie 6.

Zodra er iemand is die deze CE wil leiden, dan zal ook Fluxbox CE weer nieuwe leven in worden geblazen.
Linux Registered User : #352052
Mail: schorem@linuxmint-nl.org
midas

Re: Hee mede-minters

Berichtdoor midas » Za 14 Nov 2009, 08:29

Hallo Fujin Tux...welkom op dit forum en ik verwacht dat je met gnome weinig problemen zult ondervinden. Heb je een redelijk krachtige computer dan kun je ook gerust de KDE-versie proberen. Ikzelf draai nu een 2 weekies met KDE 4.3 op Kubuntu Karmic en hoop dat Mint Helena 8 KDE zo spoedig mogelijk uitkomt. Dat is het voordeel van LinuxMint en linux in het algemeen...er zijn velerlei windowmanagers mogelijk...ieders zijn/haar smaak.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten