Greetings

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Oldtimer
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 21:24

Greetings

Berichtdoor Oldtimer » Di 10 Jun 2014, 16:05

Hi, mijn nickname is Oldtimer, wat te maken heeft met mijn leeftijd (boven de 60) en het actieve gamen (FPS) wat ik doe.
Daarbij ben ik een actieve, o.a. in verenigingsverband, gelicenseerde radioamateur, niet te verwarren met de CB of FM piraten.
Na een aantal keren Linux te hebben geprobeerd over een aantal jaren ben ik, omdat Windows XP officieel niet meer wordt ondersteund, via Ubuntu bij Mint terecht gekomen.
Dat Linux kon mij niet bekoren en ook Ubuntu met die rare zijbalk deed me niets.

Ik heb nog even Lubuntu geprobeerd maar ook dat werkte niet goed totdat ik iets las over Mint (in dit geval eerst Mint 16) en dat eens probeerde.
En dat bevalt prima, werkte gelijk goed en ondersteunde alle hardware uitstekend, en na een update van de NVidia driver werkt de slaapstand ook goed.
Mint 17 heb ik nu op 2 computers lopen en het lijkt me leuk om te kijken wat er allemaal mee kan, vooral wat radioamateur programma's betreft.
Er zijn nog wel vragen, bijvoorbeeld hoe je een netwerkprinter in Mint installeert, ik nog maar weinig ervaring met Linux.
Vriendelijke groet / Regards / Freundlichen Grüßen,
73's Ben - PA2OLD

NEW! PA2OLD Blog at: www.pa2old.wordpress.com
Please visit my Radioamateur website: www.pa2old.nl
with monthly between 40,000 and 50,000 hits.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Greetings

Berichtdoor Arie » Di 10 Jun 2014, 21:47

Hoi en welkom
gelicenseerde radioamateur, niet te verwarren met de CB of FM piraten..
CB piraten bestaan al jaren niet meer. In 1980 is de CB vrijgegeven via de MARC machtigingen, naderhand in Europees verband uitgebreid via de CEPT ;) ;) ::)

Wat vond je niet prettig aan Lubuntu, zelf vind ik dat met Xubuntu de meest geslaagde versies van Ubuntu

Edit : datum correctie
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Oldtimer
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 21:24

Re: Greetings

Berichtdoor Oldtimer » Di 10 Jun 2014, 22:25

Tja de CB band, dat weet ik allemaal, maar CB piraten bestaan nog steeds, zo gauw ze boven de toegelaten frequenties komen of met meer vermogen werken als mag van het Agentschap Telecom. Gelicenseerde amateurs die met niet goedgekeurde CB apparatuur maar met echte amateur radio's in die CB band gaan werken zijn kortgeleden nog voorzien van gele kaarten door het AT. Tegenwoordig kan het Agentschap bestuurlijke boetes uitdelen, er komt geen rechter meer aan te pas en die boetes kunnen niet misselijk zijn (al gauw een paar duizend Euro). Bovendien kent het AT voor gelicenseerde amateurs nog de rode kaart. Dat betekend vaak zend verboden voor bepaalde tijd of erger, einde hobby en een boete.

Maar terug naar Linux, Lubuntu had bijvoorbeeld problemen met een externe USB geluidskaart, zo werkte Firefox en dan youtube niet met de USB geluidskaart.
Mint doet dat prima en ziet automatisch de USB geluidskaart en schakelt daar op over.
Bovendien zag Lubuntu er niet zo mooi uit als Mint.
Vriendelijke groet / Regards / Freundlichen Grüßen,
73's Ben - PA2OLD

NEW! PA2OLD Blog at: www.pa2old.wordpress.com
Please visit my Radioamateur website: www.pa2old.nl
with monthly between 40,000 and 50,000 hits.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten