Zal mij even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Dummy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: Di 19 Aug 2014, 22:31

Zal mij even voorstellen

Berichtdoor Dummy » Di 19 Aug 2014, 23:19

Mijn naam is Piet en ik ben ruim 61 jaar jong. Ik heb ruime ervaring met Pc's en heb als een van de eersten de eerste pc op mijn werk zien binnenkomen. Weet u nog, 256 Kb geheugen en twee floppydrives en groen beeldscherm. OS was toen MS-DOS en je moest zelf je software schrijven in Basica. Daarna Windows zien binnenkomen en tot heden werk ik nog met Windows 7. Het gedrocht Windows 8 en 8.1 komt bij mij het huis niet in en dus ben ik naar alternatieven gaan kijken.

Na diverse Linux distributies te hebben getest en geprobeerd ben ik uiteindelijk bij Mint uitgekomen. Op Linuxgebied ben ik dus een Dummy :D en wil mijzelf dit aanleren om definitief over te stappen naar Linux Mint.

Ik hou ervan om eerst zelf alles uit te zoeken en te proberen en merkte bij het downloaden van de printerdrivers dat mijn oude MS-DOS kennis deels van pas komt, zij het dat de syntax soms toch net weer even iets anders is.

Wat wel heel belangrijk voor mij is dat ik een goed financieel programma kan vinden die lijkt op die van Davilex en een programma die mijn website van Studio Webdesing 5 een op een in kan lezen. Is een grote website met duizenden foto's met onderschrift en omdat nu helemaal opnieuw te maken gaat mij iets te ver.

Maar eerst stap voor stap de basics van Linux leren.
Als je Windows heb leren kennen ga je van Linux houden.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Zal mij even voorstellen

Berichtdoor Joan » Wo 20 Aug 2014, 01:47

Welkom bij de NL Linux Mint Community, een onderdeel van http://www.linuxmintnl.nl/.
Ik voel met je mee, MSDOS BASIC (van de radio met bandjes) PASCAL BBS, heb ik ook allemaal gedaan.
Overstappen naar Linux Mint is dan een fluitje van 2 cent.
De ervaring is hetzelfde, de oude commando's bestaan nog en vele nieuwe.

Wat je vragen betreft het volgende.
Davilex is al een tijd uit de tijd. Wat wil je er mee doen. Kijk eens op http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=31727, daar staat veel info over Davi vervangers (2002-2004).
Wat die Studio Webdesing 5 betreft, de vele versies die ik heb gevonden kan ik in Firefox gewoon bekijken.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Dummy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: Di 19 Aug 2014, 22:31

Re: Zal mij even voorstellen

Berichtdoor Dummy » Wo 20 Aug 2014, 18:41

Joan, dank voor het welkom.

Davilex uit de tijd? Neen hoor, is een paar maanden geleden weer helemaal up to date gebracht i.v.m. IBAN. Dus is echt nog van deze tijd. En met Studio webdesign bedoelde ik dat ik op zoek moet gaan naar een Linux applicatie om website's te bouwen en onderhouden maar die dus ook 1 op 1 mijn huidige site van studio webdesign volledig in kan lezen.

Anders ga ik t.z.t. wel testen of die twee applicaties onder Wine willen werken.
Als je Windows heb leren kennen ga je van Linux houden.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Zal mij even voorstellen

Berichtdoor Joan » Wo 20 Aug 2014, 23:17

Kijk eens bij Mediawiki https://www.mediawiki.org, misschien is dat wat en ook gratis.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten