nieuw

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

nieuw

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 08 Dec 2014, 19:43

Hallo,

Mijn naam is Wilfried Mestdagh en ben zopas begonnen in Linux. Ik heb Linux Mint 16 geinstalleerd naast Windows Vista, en ik ben er voorlopig vol van. misschien is dat zelfs bescheiden gezegd want eigenlijk loop ik er van over ;-)

Bijna alles kan je zo vinden zonder urenlang op internet te moeten zoeken. Schitterend!!!

Ik heb al wat vragen gesteld en er zullen er nog meer volgen, maar het ziet er goed uit!

Ik ben informaticus en ontwikkel reeds jaren programma's in Windows. Voornamelijk in Delphi, maar ook in enkele andere talen. Verder ontwikkel ik ook software voor enkele boordcomputers.

Groetjes, Wifried
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: nieuw

Berichtdoor Joan » Ma 08 Dec 2014, 20:25

Welkom op het forum Wilfried.
Waarom Mint 16, die wordt niet meer ondersteund.
Mint 17.1 Rebecca is de nieuwste met ondersteuning tot 2019. Snel veranderen zou ik willen zeggen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: nieuw

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 08 Dec 2014, 20:38

Dank voor je antwoord.

Waarom versie 16? Wel ik ging op zoek naar de laatste versie en vond Linux Mint 17. Ik download en installeer, en het blijkt versie 16 te zijn. Ik ben gewoon aan Windows waar alles vol bugs zit en denk dus dat dit normaal is....

Maar kan ik nu volledig veilig upgraden? Ik ben gewoon van Windows dan upgraden echt niet veilig is. Plus dat ik met een dubbele opstart zit en niet mijn MBT (master boot record) wil beschadigen. Heb ik voordelen bij versie 17?

Dank je, Wilfried
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: nieuw

Berichtdoor Joan » Ma 08 Dec 2014, 21:01

Upgraden is minder veilig dan een schone installatie.
17.1 is de nieuwste verbeterde versie van 17 en heeft LTS (lange ondersteuning).
16 wordt niet meer ondersteunt en is dus niet meer veilig.
Linux Mint kun je zonder problemen verwijderen met Schijven (een programma in het menu) of Gparted (even downloaden) door de partitie van Linux te formatteren.
Als er een lege partitie is zet de live-dvd bij installatie, met de optie Er naast, de versie vanzelf op de lege partitie. Bij Iets anders kun je zelf kiezen waar je het wilt en daar dan de partitie formateren.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten