Opgetogen gebruiker

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Gebruikersavatar
Tomandjerry
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 10:10

Opgetogen gebruiker

Berichtdoor Tomandjerry » Do 31 Dec 2009, 10:43

Ik zou mezelf op computergebied durven omschrijven als een leek.
Ik heb een laptop waar XP op staat. In het verleden heb ik nog met Ubuntu gewerkt.
De afgelopen dagen was ik aan het experimenteren met een linux distro op een USB-stick te zetten.
Ik heb er verschillende geprobeerd. Uiteindelijk kwam ik bij Linux Mint 8 uit. Heb vanop de USB-stick de live versie geprobeerd en dat beviel me enorm. Zelfs draadloos internet werkte out of the box!
Ik besloot dan maar om Mint 8 te installeren in dual boot naast Win Xp (ik heb Windows beroepshalve nodig)
Het draait als een speer! Voor de rest moet ik nog heel wat leren i.v.m. Linux. Werken met de command line is voorlopig niet echt aan mij besteed. Ik hoop hier veel op te steken.
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: Opgetogen gebruiker

Berichtdoor Wamukota » Do 31 Dec 2009, 10:57

Welkom,

Je moet je van dat hele commandline gebeuren nog niet te veel van aantrekken. Dat is iets voor puristen of voor nostalgische Linux gebruikers. Voor de doordeweekse (is dat wel goed Nederlands dat woord LOL) huis-tuin-keuken gebruiker die zijn box gebruikt om te mailen, browsen, chatten, video en filmpjes te bekijken, foto's te bewerken en te catalogeren, sporadische een briefje schrijft en spreadsheetje aanmaakt en een presentatie geeft heb je in een modernde distro - zoals Linux Mint - helemaal geen kennis van de commandline nodig.

Leer gewoon eens werken met de nieuwe applicaties. Kijk waar en hoe je iets terug kunt doen voor de Linux Mint gemeenschap (reclame maken, mee helpen met onze wiki uit te werken, je kennis gebruiken om anderen hier op het forum te helpen, ...) en vooral, geniet van het zorgeloos werken met een heel performant besturingssysteem.
Gebruikersavatar
Tomandjerry
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 10:10

Re: Opgetogen gebruiker

Berichtdoor Tomandjerry » Do 31 Dec 2009, 15:02

Ben al begonnen met reclame maken op http://www.pc-helpforum.be/forum/ :D

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten