Hallo, mijn naam is Teunis.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Teunis
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 15 Mei 2015, 20:49

Hallo, mijn naam is Teunis.

Berichtdoor Teunis » Vr 15 Mei 2015, 22:37

Ik ben Teunis en bijna 70 jaar. Vier maanden geleden had ik Linux Mint, naast Windows 7 geinstaleerd. Het was voor mij een gok om dat te doen. Het is goed gegaan, tot vandaag. Na de laatste update, ging het niet meer en de boel zat vast. Dual boot werkte ook niet meer.

Veel info gelezen voor een oplossing, maar begreep er niet veel van. Engelstalige site, met Google vertaling, is niet te doen. Natuurlijk is er een Nederlandse Linux Mint Forum, stom dacht ik, heb ik niet aan gedacht. Het leed is al geleden en heb opnieuw Linux Mint Cinnamon 64 bit, versie 2.2.16 op mijn pc gezet.

Heb het nu werkend, dus rap hier aangemeld........

Fijn dat jullie er zijn....!!!

Groeten Teunis.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Hallo, mijn naam is Teunis.

Berichtdoor Joan » Za 16 Mei 2015, 20:10

Welkom en gefeliciteerd dat het weer werkt.
Welke Mint Cinnamon staat er nu op 13, 16, 17.1?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Hallo, mijn naam is Teunis.

Berichtdoor Joan » Za 16 Mei 2015, 20:36

Als data zoals foto's, documenten enz. belangrijk zijn kun je het op een aparte partitie zetten of een aparte /home partitie maken. De data is dan veilig bij een nieuwe installatie.
Voor Windows moet de partitie wel ntfs geformatteerd zijn, Voor Linux maakt het niet uit.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Teunis
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 15 Mei 2015, 20:49

Re: Hallo, mijn naam is Teunis.

Berichtdoor Teunis » Za 16 Mei 2015, 20:44

Hallo Joan,

Er staat:

Linux Mint 17 Versie 2.2.16 , maar het ziet er iets anders uit lijkt wel.
Teunis
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 15 Mei 2015, 20:49

Re: Hallo, mijn naam is Teunis.

Berichtdoor Teunis » Za 16 Mei 2015, 20:49

Als data zoals foto's, documenten enz. belangrijk zijn kun je het op een aparte partitie zetten of een aparte /home partitie maken. De data is dan veilig bij een nieuwe installatie.
Voor Windows moet de partitie wel ntfs geformatteerd zijn, Voor Linux maakt het niet uit.
Dat heb ik bij Windows wel, maar weet niet hoe ik dat moet doen bij Mint. De vraag zal ik stellen op het forum.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten