computer amateur.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
gpj
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 24 Nov 2015, 17:45

computer amateur.

Berichtdoor gpj » Di 24 Nov 2015, 20:32

:D Hallo hier Dames en Heren.
Ben al heel lang aan het rommelen met computers sinds vroeg de jaren 90.
Maar dat wil nog echt niet zeggen , dat ik er veel van weet , want ik blijf gewoon een rommelaar.
Na de DOS periode en het inbellen wat erg lang duurde naar steeds meer geavanceerde systemen.
Altijd dus met DOS en Windows gewerkt.
Maar door omstandigheden 2 Laptops gekregen. Een Samsung en een Sony Vaio.
Natuurlijk ook nog een Desktop met Windows XP.
Deze XP was het eerste projectje om iets anders te proberen, dus werd het linux Mint xfce Maya.
Dit ging zo gemakkelijk dat ik op de Samsung Vista gelijk maar Ubuntu 14.04.1 LTS (Trusty Tahr).
Installeerde.
Ook dit werkte meteen en ben er zeer tevreden over.
Maar de Sony Vaio , heeft me tot nu toe veel kopzorgen gekost. Natuurlijk door mijn eigen toedoen.
De Sony met Windows 7 werkte echt super. Maar de rommelaar in mij kwam weer boven en ik moest
zo nodig Windows 8 en 8.1 erop zetten.
Nou dat heb ik geweten hoor. al mijn progamma´s werkten niet meer en ook de videokaart liet het afweten.
Alleen de VLC daar kon ik Films mee afspelen. Na veel gerommel weer redelijk veel weer goed draaiend gekregen.
Alleen de videokaart liet zich niet updaten , dat kon alleen via Sony blijkbaar. En die gaf geen updates meer voor Windows 8.1
Toen kwam Windows 10 dus dat maar eens proberen , >:D Dat werd afgebroken door Modern setup host iedere x.
Dit had als gevolg dat 8.1 ook niet meer goed functioneerde.
Nou ja dan gaat deze maar over ook op Ubuntu dacht ik zo... Fout hier kwam ik ook niet mee weg. Wel installeren maar niet doorstarten.
Nu Linux Mint 17.2 Rafaela en dit werkte redelijk goed nog niet alles onder controle maar beter als Ubuntu wat absoluut niet wilde.
Waarom???
Afijn alleen mijn WiFi stick werkt nog niet , wel kabel en geen geluid via mijn HDMI op de Tv.Wel beeld. En nog een paar opties die er zouden moeten zijn
Nog geen WIFI met de TP-link usb stick. de TL-WN821N
En waarschijnlijk een aantal ontbrekende pakketten als ik de instructies volg en lees van Computertip. Pjotr.
Maar afijn daar hebben we het forum toch hopelijk voor.
:D
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: computer amateur.

Berichtdoor Wilfried1954 » Wo 25 Nov 2015, 17:59

Welkom en inderdaad we zijn er om elkaar te helpen!

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten