Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Blokker
Junior
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: Do 31 Dec 2015, 14:45

Even voorstellen

Berichtdoor Blokker » Za 02 Jan 2016, 14:26

Wie? Iemand die graag wat expirimenteerd met OS
Heb naast W7 Linux Mint 17.3 Cinnamon Rosa geinstalleerd.
De eerste kennismaking met Linux valt niet tegen, hoewel ik voor sommige dingen niet zonder Windows kan. (o.a. printerfunctie en fotobewerken.)
Verder ben ik er nog niet achter hoe ik het geluid moet aanzetten in Thunderbird. (ink. bericht)
Geluid werkt wel buiten Thunderbird.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Joan » Zo 03 Jan 2016, 01:35

Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 03 Jan 2016, 08:50

Voor fotobewerking, als je fotoshop gewoont bent, zou je GIMP eens kunnen proberen. Het staat normaal gezien geinstalleerd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 512
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Pjotr » Zo 03 Jan 2016, 19:06

voor sommige dingen niet zonder Windows kan. (o.a. printerfunctie)
Welke printer?
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Blokker
Junior
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: Do 31 Dec 2015, 14:45

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Blokker » Ma 04 Jan 2016, 10:55

Joan
Heb dit al geprobeerd, maar werkt niet. Geluidsbestand gedownload en dit werkt wel als ik er op klikt in de map download, maar niet bij Thunderbird.

Wilfried 1954
Daar ik meestal met RAW-bestanden werkt vind ik Gimp niet echt prettig werken. Gebruikt Photoshop Elements 14

Pjotr
Canon MP 550 en dan gaat het met name om het knippen van een Web-pagina. Voor het printen is er geen probleem. (Drivers uit Australie)
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 512
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Pjotr » Ma 04 Jan 2016, 11:18

Pjotr
Canon MP 550 en dan gaat het met name om het knippen van een Web-pagina. Voor het printen is er geen probleem. (Drivers uit Australie)
Dan is het geen printerprobleem, maar een schermafdrukprobleem....

Schermafdrukken maken van een deel van het scherm, kun je gewoon doen met het schermafdrukprogrammaatje van Cinnamon, genaamd Schermafdruk (Menuknop - Hulpmiddelen - Schermafdruk). Kies de optie "Gebied selecteren".

Maar het kan ook met een sneltoetscombinatie (stuk sneller):
https://sites.google.com/site/computert ... afdrukken-
(punt 17, onder c, rechterkolom)
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Blokker
Junior
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: Do 31 Dec 2015, 14:45

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Blokker » Ma 04 Jan 2016, 12:02

Dit is bij mij geen verbetering. Printer wil steeds uit de achterste lade invoeren en dat is niet de bedoeling. Omzetten helpt niet Steeds weer de waarschuwing dat er geen papier in zit.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 04 Jan 2016, 13:49

Daar ik meestal met RAW-bestanden werkt vind ik Gimp niet echt prettig werken. Gebruikt Photoshop Elements 14
Er os een gimp plugin voor RAW bestanden. Werkt goed maar was niet naar mijn goesting. Maar probeer eens Darktable (zit in softwarebeheer). Darktable is te vergelijken met DXO en werkt heel behoorlijk, alles zit erin inclusief lenscorrectie.
Blokker
Junior
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: Do 31 Dec 2015, 14:45

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Blokker » Ma 04 Jan 2016, 16:37

Wilfried1954 schreef:
Maar probeer eens Darktable

Ga eerdaags proberen
jannuh
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 15 Okt 2015, 22:03

Re: Even voorstellen

Berichtdoor jannuh » Di 05 Jan 2016, 02:00

Joan
Heb dit al geprobeerd, maar werkt niet. Geluidsbestand gedownload en dit werkt wel als ik er op klikt in de map download, maar niet bij Thunderbird.
Hetzelfde heb ik ook, is wel handig als het wel werkt, maar mijn Thunderbird blijft ook doofstom.. ;-)
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Joan » Di 05 Jan 2016, 03:56

Thunderbird is een e-mail programma en geen muziek programma. In Thunderbird kan je wel geluid maken, maar die horen bij bepaalde acties. In te stellen via Bewerken > Voorkeuren > Algemeen > Een geluid afspelen of met de optie "Het volgende geluidbestand gebruiken" waar je zelf een geluid kunt kiezen.
Geluidbestanden speel je af met VLC of Banshee enz.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Blokker
Junior
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: Do 31 Dec 2015, 14:45

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Blokker » Di 05 Jan 2016, 09:44

Thunderbird is een e-mail programma en geen muziek programma
Het gaat niet om muziek af te spelen, maar om het geluid in te stellen bij een inkomende mail. Ga ik naar het tabblad Algemeen en ik klik op afspelen dan hoor ik dus niets. Wijs ik een ander geluidsbestandje aan dan hoor ik ook niets.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Joan » Di 05 Jan 2016, 11:33

Kijk eens bij Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd > Configuratie-editor en type in de zoekregel sound.
Je ziet dan een venster about-config waarin je alle geluidinstellingen kunt aanpassen door dubbelklikken op een optie.
Verander je iets in het Voorkeuren-venster, dan zie je dat ook direct in de about-config.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Maik » Di 05 Jan 2016, 11:58

Ik heb hier momenteel LMDE2 Betsy draaien, ook daar heb ik in Thunderbird het "pop" of "plop" geluid niet bij de inkomende emails. Zover ik mij kan herinneren, ik kan me vergissen natuurlijk, was dat onder Linux niet zo, alleen onder Windows. Zoniet dan zouden we even verder moeten zoeken op het web of het hier gaat om een bug of niet. Mocht dat het geval zijn dan kan je het beste een bug melden aan de ontwikkelaars van Mint. Verder vind ik dit zo'n klein onbelangrijk probleem waar ik niet van wakker zou liggen.

On a sidenote en goed bedoeld..: Eigenlijk ben ik van mening dat hulpvragen niet in dit topic gedeelte thuis horen maar in de andere forum gedeelten zoals Software en applicaties aangaande Thunderbird zodat het makkelijker terug te vinden is voor andere gebruikers en nieuwkomers. Zo behouden we wat meer overzicht op het forum zelve. Maar dat voor de volgende keer dan. :) ;)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Joan » Di 05 Jan 2016, 12:18

Mr.B heeft gelijk wat betreft hulpvragen.
Laatste melding over het geluid in Thunderbird. Bij mij werkt het normaal, standaardinstelling heeft geen geluid.

Maak een nieuw topic, deze wordt gesloten.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten