Hallo allemaal

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Hallo allemaal

Berichtdoor Mogenblue » Wo 18 Okt 2017, 15:52

Hallo allemaal,

Ik ben Frits en ik kom uit Amsterdam.
Een paar jaar geleden ben ik overgestapt op linux omdat ik geen zin had om ieder jaar voor een virusscanner te betalen op windows. De keus viel toen op PCLinuxOS. Ik had wel wat tijd nodig om daarin mijn weg te vinden maar uiteindelijk was ik er toch erg blij mee.

Kort geleden vond er een update plaats van de KDE shell. Daarna kreeg ik een paar probleempjes. Ik had het wel kunnen vragen op het forum aldaar maar had daar eigenlijk gewoon geen zin meer in. Dus toen ben ik gaan rondkijken naar andere smaken van Linux. Dat kan met Linux :D

Ik heb een paar versies van Ubuntu geprobeerd maar die gingen er al snel vanaf. Uiteindelijk ben ik dan op Linux Mint met KDE uitgekomen.
Nu werk ik met een systeem dat er precies zo uitziet als toen ik met Pclos werkte, alleen draait het nu op Mint. Ik vind het erg fijn om de hele look and feel naar mijn eigen wensen aan te passen. Bij Ubuntu met KDE had dat ook moeten kunnen, maar die kreeg ik gewoon niet goed geïnstalleerd.

Mint is dus zeker niet mijn eerste keus, maar wel de keus waar ik bij ben blijven hangen. Tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik heb 1 vraagje, meer een wens eigenlijk, maar die stel ik wel in het betreffende subforum.

Prettige dag verder,
- Frits
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 895
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor dirkjanl » Wo 18 Okt 2017, 18:59

Welkom hier en leuk om te horen van 'je reis'.

Vriendelijke groet, Dirk Jan
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten