Nieuw

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Jaimy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 28 Mar 2010, 18:57

Nieuw

Berichtdoor Jaimy » Wo 31 Mar 2010, 16:15

Op dit forum dan :P

Draai sinds 3,5 jaar Linux begonnen met Mandriva 2007.1 ( deze heeft nooit 100% gewerkt voor mij )
daarna vooral Debian, Ubuntu en Gentoo.

Door de, naar mijn mening, "brakke" 9.10 Ubuntu op zoek gegaan naar andere distro, bij toeval uitgekomen
bij Mint. Mijn verwachtingen waren laag daar deze gebaseerd is op Ubuntu 9.10

Echter..

In tegenstelling tot andere distro's werkte alle hardware meteen ! Installatie verliep zonder enig probleem
na update had ik een compleet werkend systeem, dit is mij in die 3,5 jaar nog niet eerder gebeurt.
Alle plugins en aps aanwezig en een plezierige werkomgeving.

Ben onder de indruk van deze distro ( normaal niet snel :P ) heb hem nu 3 weken zonder problemen draaien.

Ben zeer benieuwd naar de versie 9 welke ik ga installeren paar maanden na de release.


Eigenlijk heb ik maar 1 nadeel ondervonden van MInt,

..soms mis ik mijn terminal :D

Omdat na de installatie alles werkt en plugins ed geinstalleerd zijn, kon ik enkel nog mijn benodigde
applicaties installeren waarna ik niets meer te doen had :P

Mint is echt een aanrader als je Linux wilt proberen en alleen Windows gewend bent.

Groetjes
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: Nieuw

Berichtdoor Wamukota » Wo 31 Mar 2010, 17:20

Hey Jaimy, welkom in ons groepje.

Ja het klopt dat je bij Linux Mint als het ware een passagier van je systeem bent. Alles is aanwezig en je kunt zo aan de slag.

Ik hoop dat we nog veel van je zullen horen en gezien je vroegere ervaringen zul je hier wel de nodige steun en uitleg kunnen geven aan nieuwe Linux Mint gebruikers.

CU,

Alain

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten