Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Thinkpad
Junior
Junior
Berichten: 46
Lid geworden op: Wo 01 Mar 2017, 13:53

Even voorstellen

Berichtdoor Thinkpad » Zo 18 Mar 2018, 18:58

Ak geruime tijd ben ik hier af en toe om wat informatie te zoeken,
ik zal mij dan ook voorstellen.

Ik ben Thinkpad op de desktop draait een dualboot met win 7 / Linux mint.
Op mijn laptop heb ik een dualboot win 7 / Ubuntu, waar ik al wat langer ervaring mee heb, en heeft doen besluiten om zodra het mogelijk is Windows helemaal de rug toe te keren.

In beide dualboot systemen ondervindt ik problemen met installeren van een Oki C531dn printer, die heeft gewerkt onder Ubuntu, ik heb hem toen met een "gelukje"aan het werk gekregen.
De laptop heb ik ondertussen voor de 5x opnieuw moeten (laten) installeren met Ubuntu in 3 jaar.
Leon

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Leon » Zo 18 Mar 2018, 19:11

Thinkpad
Junior
Junior
Berichten: 46
Lid geworden op: Wo 01 Mar 2017, 13:53

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Thinkpad » Zo 18 Mar 2018, 20:02

Deze driver heb ik geinstalleerd, ik vindt de printer ook terug bij afdrukbeheer, maar hij blijft weigeren wat ik ook probeer.
Gebruikersavatar
shoshinsha
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 99
Lid geworden op: Do 09 Nov 2017, 14:26
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen

Berichtdoor shoshinsha » Ma 19 Mar 2018, 15:13

Hallo Thinkpad

Ik weet niet of dit bij jou helpt, maar ik had een (op het oog) zelfde probleem met een HP-laserprinter onder Mint 17 xfce. Na eerste installatie werkte de printer, na afsluiten en opnieuw opstarten van de computer niet meer. De "oplossing" die ik vond was: vóór afsluiten, in Afdrukbeheer de printer verwijderen; na opstarten de printer pas aanzetten als de hele opstartprocedure was afgerond; de printer werd dan "gewoon" als standaardprinter in Afdrukbeheer opgenomen. De printer werkte dan normaal. Het lijkt wat omslachtig, maar aangezien ik niet zo veel print was dat geen probleem.
Onder MInt 18.3 doet het probleem zich niet meer voor.
Zoals gezegd: ik weet niet of dit werkt, maar het is allicht het proberen waard.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 21 Xfce Vanessa
Thinkpad
Junior
Junior
Berichten: 46
Lid geworden op: Wo 01 Mar 2017, 13:53

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Thinkpad » Do 22 Mar 2018, 10:15

Printer issue is opgelost, na herhaalde pogingen.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten