hoi alle

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
plankgas
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 11 Apr 2010, 08:48
Locatie: Sprang-Capelle

hoi alle

Berichtdoor plankgas » Zo 11 Apr 2010, 09:23

Hoi,

Ik ben nu enkele weken een zeer tevreden Ubuntu-gebruiker.
En er werd op het ubuntu forum veel naar mint 8 verwezen, en ben ik ook eens hier gaan kijken.
alleen heb ik geen idee welke van de 3 mint versies ik zou moeten downloaden.
wat is jullie advies?
LinuxMint 9 netbook remix
frits

Re: hoi alle

Berichtdoor frits » Zo 11 Apr 2010, 09:35

Je hebt er naast de Gnome Main zelfs nog 4 waaruit je kunt kiezen: http://www.linuxmint.com/download_ce.php :D

Bij Mint kun je een betere ondersteuning verwachten van diverse media. Alles zit er in en je hoeft eigenlijk niets extra te installeren. Software beheer is bij Mint uitgebreid en visueel sterk, omdat je voorbeelden kunt zien van de diverse programma's die je kunt installeren.

Gewoon via de Live CD/USB kijken welke jou het meest aanspreekt en het beste draait op jouw PC. Veel plezier daarbij! ;D
midas

Re: hoi alle

Berichtdoor midas » Zo 11 Apr 2010, 10:06

Hallo Plankgas...een heel hartelijk welkom op dit forum gewenst. Wanneer je Ubuntu gewend bent dan zou de overstap naar LinuxMint 8 Gnome het meest voor de hand liggen. Bedenk ook dat de Gnome-versie op dit ogenblik alleen de officiële is en daar is de meeste ondersteuning voor. Het ligt wel in de bedoeling om een tweetal CE (Community Editions) op te nemen als officiële release (waarschijnlijk KDE en LXDE).

Wanneer je dus Ubuntu gewend bent zul je merken dat het installeren van Mint nog gemakkelijker gaat. Alle codecs en multi-media zijn al geinstalleerd en je hoeft eigenlijk niets meer te doen en kunt gelijk na installatie aan de slag. En wanneer je vragen hebt staat er een hulpvaardig forum klaar om je verder te helpen ;)

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten