Even voorstallen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
zerobeat
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 10 Apr 2010, 01:20

Even voorstallen

Berichtdoor zerobeat » Vr 16 Apr 2010, 11:58

Hallo beste Minters,

Wil me toch even voorstellen, ik ben zerobeat, een term uit de radiowereld, waar ik al meer dan 50 jaar als zendamateur actief ben. Ik ben 74 jaar maar vind het nog steeds leuk om met de radio en de computer of een kombinatie van beide te spelen. Onlangs een overstap gemaakt van Ubuntu 9.10 naar Mint 8 om eens te zien hoe dat eruit ziet. Het ziet er inderdaad gelikt uit en is op mijn Acer Aspire 5633 heel snel. Een ander voordeel is dat alle codecsen erin zitten zodat je gelijk aan de slag kan gaan. Toch heb ik nog wel een paar vragen. Ik zie dat de Java aplet 1.6.0_15 gebruikt wordt terwijl 1.6.0_19 de laatste versie is. Wordt deze later nog geupdate of moet dat net zoals bij Ubuntu handmatig gebeuren? Ik heb persé Java nodig om een paar websites te kunnen draaien. Verder zoek ik me een bult naar de prullenbak, heb al bij menu gekeken maar vind helaas niets.

Groeten Ton (zerobeat)
avanca
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:47

Re: Even voorstallen

Berichtdoor avanca » Vr 16 Apr 2010, 19:47

Welkom Ton,

De prullenbak zit helemaal onderaan rechts.
Zoals je zal zien gebeuren er regelmatig updates en ook de java zal ook wel gebeuren, maar de Mint is altijd iets iets achter de officiele versie omdat die eerst wordt getest.
De Mint is zeer stabiel en er is weinig omziens naar.

73 de ex-on4aej
midas

Re: Even voorstallen

Berichtdoor midas » Vr 16 Apr 2010, 19:59

Hallo zerobeat...ook een heel hartelijk welkom op dit forum. Hopelijk zul je hier nog heel veel genoeglijke uurtjes doorbrengen ;)
zerobeat
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 10 Apr 2010, 01:20

Re: Even voorstallen

Berichtdoor zerobeat » Vr 16 Apr 2010, 21:45

Welkom Ton,

De prullenbak zit helemaal onderaan rechts.

-knip-

73 de ex-on4aej

Helaas bij mij staat daar de datum en verder in de hele taakbalk niets wat op een prullenbak lijkt, ook niet bij "rechts klikken".

Best 73, Ton
frits

Re: Even voorstallen

Berichtdoor frits » Vr 16 Apr 2010, 22:27

Links onder op menu klikken en dan aan de linker zijkant kijken onder Locaties. ;)

Via Menu/Voorkeuren/Desktop Configuration Tool kun je instellen wat je op je bureaublad wilt zien, ook de Prullebak. :D
zerobeat
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 10 Apr 2010, 01:20

Re: Even voorstallen

Berichtdoor zerobeat » Za 17 Apr 2010, 01:01

Frits,

Bij Menu -> Voorkeuren -> zie ik alleen "Desktop Session Settings" en dat zijn automatisch opgestarte aplicaties. Ook bij Menu -> Voorkeuren -> Uiterlijk -> kom ik niets verder. Ik denk dat de prullenbak in de prullenbak zit :-)

Groet, Ton
frits

Re: Even voorstallen

Berichtdoor frits » Za 17 Apr 2010, 07:56

Dag Ton,

Menu/Voorkeuren/Desktop Configuration Tool zou er toch echt bij moeten staan.

Via Configuratiecentrum (Onder Systeem) moet het Uiterlijk en Gedrag ook te vinden zijn.

Heb je na installatie wel alle updates binnen gehaald?
zerobeat
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 10 Apr 2010, 01:20

Re: Even voorstallen

Berichtdoor zerobeat » Za 17 Apr 2010, 23:14

Hoi Frits,

Heb alle updates binnengehaald. Helaas zit de configtool er niet in. Ook via "uiterlijk" kom ik niet verder. Kan daar wel het type icoon veranderen maar er geen toevoegen.
Bedankt voor het meedenken en als je nog een tip hebt...

Groet, Ton
frits

Re: Even voorstallen

Berichtdoor frits » Zo 18 Apr 2010, 08:25

Het lijkt me toch dat bij jou de installatie niet volledig is, want het zou er toch echt bij moeten staan.

Even uitgaand dat je een dualboot hebt met Win. Wat je nog kunt doen:

Zorg dat de PC bedraad met internet verbonden is.
Start op en kies in de Grub voor de 2de keuze.
In het schermpje wat dan komt kies voor Repair broken packages. Als het goed is komt er dan het nodige voorbij op je scherm en wordt het nodige opgehaald en geinstalleerd.
Kies daarna voor Update Grub en eventueel voor Free Space.
Daarna voor Normal Boot.

Dan kom je in een DOS scherm uit waar je wordt gevraagd in te loggen. Dat doe je, maar je blijft in een DOS omgeving. Druk dan even kort op je aan-uit knop van je PC. De PC sluit dan af.

Start dan opnieuw op, waarschijnlijk staan er dan in je grub meerdere opstart kernels genoemd, pak dan de bovenste. Dan moet alles compleet zijn en moet je het kunnen vinden.

Groet,
Frits
frits

Re: Even voorstallen

Berichtdoor frits » Zo 18 Apr 2010, 12:43

Toevallig LXDE geinstalleerd?

Kijk dan even hier: http://forum.linuxmint-nl.org/viewtopic.php?f=2&t=342
zerobeat
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 10 Apr 2010, 01:20

Re: Even voorstallen

Berichtdoor zerobeat » Zo 18 Apr 2010, 23:46

Frits.

Had inderdaad XFDE ge-installeerd. Heb inmiddels XFCE.iso op een USB-stick staan en die ga ik morgen eens proberen. Daar zat wel een prullenbak in :-))
Je hoort nog, bedankt voor die laatste tip.

Groet, Ton
frits

Re: Even voorstallen

Berichtdoor frits » Ma 19 Apr 2010, 18:15

Dag Ton,

Heb je een reden om niet Mint 8 Helena te installeren? Draait bij mij op een eee 1000H prima. :D

Groet,
Frits
Gebruikersavatar
mantas
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 15 Okt 2009, 18:10
Locatie: Leuven

Re: Even voorstallen

Berichtdoor mantas » Di 20 Apr 2010, 20:07

Eerst en vooral welkom Ton.
LXDE mint rulez ;D
Gewoon via de package manager "thunar filemanager" installeren en je hebt een prullenbak.
zerobeat
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 10 Apr 2010, 01:20

Re: Even voorstallen

Berichtdoor zerobeat » Wo 21 Apr 2010, 01:32

Bedankt mannen zie nu inderdaad een prullenbak maar hoe krijg ik die op mijn bureaublad?
Groeten, Ton

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten