Voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Klawerf
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 02 Aug 2018, 12:20

Voorstellen

Berichtdoor Klawerf » Do 02 Aug 2018, 13:48

Mijn naam is Klaas. Ik heb me voorgenomen om nu eens te gaan verdiepen in Linux.
Het forum zal voor mij dan ook een bron van informatie en/of hulp zijn.
Ik ben nu bezig om op een oudere laptop Linuxmint te installeren en daarin wat rond te kijken en/of uitproberen.
Type laptop: Dell-Latitude-d420 met 1,5 gb Processor: Intel Core Solo U1300 ULV (1.06GHz, 533MHz)
Voorlopig heb ik Linux-mint 8 helena aan de praat. :D
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Voorstellen

Berichtdoor Joan » Do 02 Aug 2018, 23:49

Welkom en veel lees en leer plezier.

Bedenk met Linux mint 8 Helena dat het niet meer wordt ondersteund. Linux Mint 19 xfce 32bit zou een veiliger optie kunnen zijn.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 895
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Voorstellen

Berichtdoor dirkjanl » Vr 03 Aug 2018, 09:01

Welkom en plezier. Er staat veel op dit forum waar je zeker wat aan kunt hebben.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Voorstellen

Berichtdoor Pjotr » Vr 03 Aug 2018, 11:49

Welkom! Zoals Joan al aangeeft: vergeet Mint 8 Helena, en nstalleer in plaats daarvan de 32-bits-editie van Linux Mint 19 Xfce.

Die haal je hier:
http://ftp.tudelft.nl/linuxmint/stable/ ... -32bit.iso
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Voorstellen

Berichtdoor Joan » Zo 05 Aug 2018, 20:11

Enkele niet ter zaken doende en persoonsgerichte reacties verwijderd.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
SpideyWestland
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: Wo 08 Aug 2018, 20:57

Re: Voorstellen

Berichtdoor SpideyWestland » Wo 08 Aug 2018, 21:15

HALLO

Ik ben al lang een linux gebruiker en was lid van Ubuntu Forum Nederland.
Ben nu ook lid van Linux Mint Forum Nederland.
Hoop op een vriendelijk en waardevolle discussie over de ups en downs van linux mint 19

groet

SpideyWestland
Gebruikersavatar
Jane
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 17
Lid geworden op: Do 09 Aug 2018, 10:47
Locatie: België

Re: Voorstellen

Berichtdoor Jane » Do 09 Aug 2018, 10:50

Hallo,

Ik lees hier al een tijdje mee , en heb nu voorbije dinsdag eindelijk de stap gezet om een Linux op de PC te installeren en het is Mint 19 geworden ! 100% Mint dus niet naast Windows

Op een Lenovo Thinkcentre M70 , Intel Core2Duo E5300  , 4GB Ram ,
160 HDD

De installatie is vlot verlopen , daarna de stappenplan van computertip gevolgd , ( Dank u )

En zit nu met vlot werkende , redelijk snel opstartende systeem Mint 19 (64)
Lenovo Thinkcentre M70 , Intel Core2Duo E5300  , 8 GB Ram , 160 HDD ,Intel Corporation 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller

Mint 20 Cinnamon ( 64 )
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Voorstellen

Berichtdoor Maik » Zo 12 Aug 2018, 20:40

Hallo SpideyWestland en Jane, ook jullie beiden van harte welkom op het forum.

Spidey, ik herkende je meteen al. Super dat je ook hier lid bent geworden. ;)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Voorstellen

Berichtdoor Joan » Vr 24 Aug 2018, 02:58

Enkele berichten die niet op dit forum horen te verschijnen zijn zonder waarschuwing verwijderd omdat de auteurs de regels kennen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Voorstellen

Berichtdoor Peterbeter » Za 25 Aug 2018, 11:42

Zoals ik elders op dit forum schreef (Mint café) ben ik nieuw hier op dit forum, maar heb wel meer dan 10 jaar ervaring met vrijwel alle Ubuntu ¨varianten¨. Ik gebruik Xubuntu en Kubuntu dagelijks en ben bezig mijn eigen desktop te voorzien van de nieuwe Mint op SSD.
En heb inmiddels alle Windows 10 van mijn PC´s gegooid. Enige reden dat ik dat nog aanhield was om updates van TomTom binnen te halen. Die TomTom heb ik inmiddels ook afgeschreven als onbetrouwbaar. Ooit beloofden die een updateversie voor Linux te maken; is nooit gebeurd, terwijl hun software is gebaseerd op Linux.
Ben altijd heel goed geholpen op het thans nog steeds platliggend Ubuntu forum. Daar heb ik de kracht en betekenis van een forum leren waarderen.
Een goed forum is een machtig middel waar we zorgvuldig mee moeten omgaan.
Samen sterk en wijs.
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
Roppie
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 24 Aug 2018, 20:18
Locatie: Haarlem

Re: Voorstellen

Berichtdoor Roppie » Za 25 Aug 2018, 12:32

Hallo allemaal, Wat leuk dat er ook een Nederlands forum is. Ik ben Rob. In 2010 volledig over gegaan naar Linux mint. Ondertussen en na wat vloeken kan ik bijna alles er mee.
Voor alles is er een alternatieve oplossing. Mijn pc, een M7720 uit 2009 met 12GB, i7-960 (first-gen)en een gforce gxt 1060 6GB staat zo goed als altijd aan, is altijd flot en lijkt voorlopig nog wel een tijdje mee te kunnen draaien.
Soms kom ik er niet helemaal uit. Dan zou het top zijn als 1 van jullie een goed advies heeft waar we allemaal wijzer van worden.
Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten