Bommel

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Bommel
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 10:04
Locatie: Arnhem

Bommel

Berichtdoor Bommel » Zo 02 Mei 2010, 12:36

Hallo
Ook even een berichtje van deze nieuwe bezoeker. Ik ben sinds 1978 actief met PC's. Kan lezen en schrijven met alle Windows varianten, maar de laatste tijd neig ik steeds meer naar Linux. Ik heb wat gespeeld met Fedora, Suse en Ubuntu. Via een kennis kwam ik achter het bestaan van Linux Mint en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met deze distro.
Ik heb nu een (3 jaar oude) HP laptop ingericht met uitsluitend Linux Mint. Als het mij lukt om mijn Garmin Navigatie software hierop aan de praat te krijgen, denk ik dat ik volledig over ga op Linux.
groetjes
Hans
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Bommel

Berichtdoor Arie » Zo 02 Mei 2010, 13:26

Als het mij lukt om mijn Garmin Navigatie software hierop aan de praat te krijgen, denk ik dat ik volledig over ga op Linux.
dat gaat niet lukken, je zou wel windows in virtualbox kunnen installeren voor je garmin software
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
midas

Re: Bommel

Berichtdoor midas » Zo 02 Mei 2010, 21:09

Hallo Bommel...een heel hartelijk welkom op dit forum. Ik weet dat op het Ubuntu-nl forum mensen bezig geweest zijn om een programma voor TomTom samen te stellen. Zoals je wellicht weet draait TomTom ook op linux...net als heel veel kleinere apparatuur overigens. Is tot op heden nog niet gelukt schijnt....maar wie weet lukt het met Garmin wél?
Bommel
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 10:04
Locatie: Arnhem

Re: Bommel

Berichtdoor Bommel » Di 04 Mei 2010, 23:45

Hallo, Bedankt voor het welkom
Ik heb inmiddels mijn uitsluitend voor Windows geschikte ( ;D ) Logitech webcam aan de praat gekregen en die Garmin gaat denk ik ook wel goed komen. Misschien inderdaad via een virtual box, maar in eerste instantie ga ik het via Wine proberen. Ik heb een Belgische site gevonden die beweerd dat het moet kunnen. De installatie op zich liep goed, maar daarna loopt hij vast.
Ik ga verder zoeken.
http://www.malsingmaps.com/wiki/index.p ... e_in_Linux
wie weet gaat het hier mee lukken
Bommel
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 10:04
Locatie: Arnhem

Re: Bommel

Berichtdoor Bommel » Wo 05 Mei 2010, 00:17

Zoekende kom ik het volgende tegen:
http://openmtbmap.org/tutorials/install-mapsource/
deze site is erg interessant voor de liefhebbers van GPS apparatuur.
Volgens mij raak ik nu helemaal buiten het topic voorstellen.
Als het gelukt is maak ik een topic Garmin GPS aan en vertel ik hoe ik de boel wel of niet aan de praat heb gekregen

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten