voorstellen als nieuwe gebruiker van Mint

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
jnom
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 04 Sep 2018, 11:16

voorstellen als nieuwe gebruiker van Mint

Berichtdoor jnom » Di 04 Sep 2018, 11:36

Hierbij wil ik me voorstellen als nieuwe gebruiker van Mint.

Mijn naam is Johan en mijn leeftijd 69 jaar.
Ben sinds 2008 Linux gebruiker. Mijn eerste versie was Ubuntu 8.04.
Van het Ubuntu forum ben ik daarom ook lid
De reden om het met Ubuntu te proberen was de slechte ervaringen met Windows Vista op mijn PC.Deze inmiddels enigszins verouderde PC wordt nog steeds gebruikt met Ubuntu 16.04.
Daarnaast sinds 2010 een ASUS K50IN laptop gebruikt met een dualboot windows 7 en de meest actuele Ubuntu LTS versie.
Deze laptop begon kuren te vertonen met het beeldscherm en dit was een reden om in augustus van dit jaar een nieuwe CLEVO N750WU met 8GB geheugen en een SSD en HDD schijf aan te schaffen.
Hierop was Ubuntu 18.04 voorgeïnstalleerd en dus geen dualboot meer.
Nadat ik de oude laptop had open geschroefd en met wat stekkertjes had gerommeld bleek deze toch weer te functioneren en heb daarop Mint 18.3 Cinamon geïnstalleerd en ook geen dualboot meer.
Niet onvermeld mag blijven dat de aanleiding om Mint te proberen vooral de site met computertips van Pjotr was waarvan bij de instalatie dankbaar gebruik is gemaakt.
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

Re: voorstellen als nieuwe gebruiker van Mint

Berichtdoor kfboerne » Wo 19 Sep 2018, 13:12

Welkom jnom! Ik zit sinds kort op het Mint forum aangezien het Ubuntu forum als gevolg van een cyber attack al zo'n 3 maanden platligt. Het is hier goed toeven ;)
Een boek doet het altijd ...
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 895
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: voorstellen als nieuwe gebruiker van Mint

Berichtdoor dirkjanl » Wo 19 Sep 2018, 18:13

Welkom en ja, die site van Pjotr heeft vast meer mensen over de streep getrokken. En leuk, ik heb ook een Clevo, een N240BU 14" HD Graphics 620 Ultrabook met 16 GB RAM.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast