Jan758

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Jan758
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 22 Mei 2010, 12:49

Jan758

Berichtdoor Jan758 » Ma 24 Mei 2010, 16:56

Ik ben nu een paar maand bezig met Linux en na Ubuntu 9.10,Kubuntu 9.10 en Kubuntu 10.04 uitgeprobeerd te hebben ben ik op aanraden van nog een Linuxliefhebber overgestapt op Linux Mint 8.Tot nu toe valt alles nogal mee.Ik ben wel benieuwd hoe ik kan upgraden van Mint 8 naar Mint 9.Misschien kan ik dit wel ergens vinden op het forum...
frits

Re: Jan758

Berichtdoor frits » Ma 24 Mei 2010, 20:35

Dag Jan758. Welkom op ons forum! :D

Als je op de Mint website http://www.linuxmint.com/index.php kijkt kun je veel info vinden.

Men raadt meestal een verse installatie aan. Download een Live USB/CD/DVD en probeer eerst even uit of het goed werkt met jouw hardware, dan weet je wat wel en wat niet werkt en dit voorkomt een mogelijke teleurstelling bij een installatie.

Vragen? Stel ze en we zullen je proberen te helpen.

Groet,
Frits
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: Jan758

Berichtdoor Wamukota » Di 25 Mei 2010, 08:12

Welkom Jan758,

zoals frits zegt is upgraden niet zo aan te raden. Hoe ik te werk ga is als volgt:

Ik heb Mint 8 op mijn box draaien. Ik boot Mint 9 live-cd, ga naar een konsole, mount mijn /home partitie (kun je ook doen via de GUI) en cd dan naar de map /media waar mijn gemounte /home partitie staat.
Ik hernoem mijn /home/alain map naar /home/alainmint8 en verlaat de konsole. Ik unmount mijn /home folder en doe de volledige installatie.
Er wordt een nieuwe /home/alain aangemaakt, en dan kan ik alles kopiëren van /home/alainmint8 naat de nieuwe /home/alain (ook verborgen bestanden) zodat ik wel een nieuwe install heb, maar wel met de instellingen van mijn mint 8.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten