Nieuw hier

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
aranco
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 02 Mar 2019, 00:07

Nieuw hier

Berichtdoor aranco » Za 02 Mar 2019, 00:31

Mijn naam is aranco. Ik ben nieuw hier en heb weinig tot geen verstand van Linux, maar hoop hier veel te leren.
Gebruikersavatar
PoppeSchuitema
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: Ma 13 Mei 2013, 08:42

Re: Nieuw hier

Berichtdoor PoppeSchuitema » Zo 03 Mar 2019, 17:49

Welkom, ik heb ook weinig verstand van welk besturingssysteem dan ook maar met behulp van anderen kom ik overal uit en ben helemaal wous van Linux Mint
Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 21-1 Cinnamon-Ulyana ;
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Joan » Zo 03 Mar 2019, 20:58

Leuk dat oude hippe woord "wous", maar weet men ook nu nog wat het betekend?
Een hint op koekwous
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 04 Mar 2019, 07:59

Ik had er nog nooit van gehoord. Gelukkig is er Google ;-)
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Joan » Ma 04 Mar 2019, 18:22

Oude straattaal. De nieuwe ken ik minder omdat ik niet veel meer tussen de jeugd op straat kom.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 05 Mar 2019, 20:07

Ja heb ik gevonden. Wel leuk. Ik had onlangs een opleiding met andere psychologen en er waren een paar Hollanders bij (ik ben van Vlaanderen). Daar waren leuke anekdotes over straattaal (maar ook de gewone omgangstaal) gebruik. Denk bijvoorbeeld aan de volgende zin die daar ter sprake kwam over een Hollander die in Vlaanderen had gereageerd op een vacature: "uw sollicitatie werd helaas niet weerhouden" ;-)

Het verschil tussen standaardtaal en straattaal is soms heel sterk uiteenlopend - en zeer verschillend in Vlaanderen tegenover Holland. Soms echt leuk.

Enfin ook leuk dat er een stukje forum is om even te klappen over van alles en nog wat buiten Linux. Hahah "klappen" -> weer zoiets... ;-)(

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten