Eindelijk.......

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Gebruikersavatar
HappyLinuxUser
Junior
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: Wo 17 Apr 2019, 09:43

Eindelijk.......

Berichtdoor HappyLinuxUser » Do 18 Apr 2019, 09:59

Lang, heel lang geleden ooit eens begonnen met Slackware op mijn 486. Dit was nog in de tijd, dat er weinig internet was of anders heel traag.
Ondertussen alweer een paar maanden met Linux mint aan het hobbyen.
Probleem om over te stappen van Windows 10 naar Linux was, dat ik gebruik maakte van Lightroom voor mijn ongeveer 15.000 foto's. Deze gebruikte ik voor zowel als database om mijn foto's ook snel terug te kunnen vinden.
Maar ja, wat ga je doen........ :vraagteken:
Linux naast Windows draaien vond ik geen optie. Ik vind, dat als je echt met Linux wilt werken, je volledig over moet gaan stappen, zodat je ook verplicht wordt om dit te gebruiken.
Maar ja die foto's hè..... ;)
Mijn irritatie met Windows 10 was zo hoog opgelopen: Achterlijk update beleid (5 uur voor downloaden, installatie, alle privacy rechten weer goed zetten, omdat M$ alles zo instelt, dat het voor hun weer beter is), Telemetrie, noem het op.
Ik was er zo klaar mee, dat ik de DB van Lightroom maar aan als back-up op de schijf gezet heb en alles wat bewerkt is geëxporteerd heb naar JPG (standaard RAW).
Schijf geleegd en Linux Mint erop gezet. 8)
Toen gaan zoeken naar een voor mij goed alternatief voor Lightroom. Diverse pakketten geprobeerd en uiteindelijk uitgekomen bij After Shot Pro 3. Dit voldoet gelukkig voor mij.
Nu alweer maanden een tevreden gebruiker van Linux. Heerlijk snel battreij gaat langer mee van de laptop en geen geneuzel meer met die gedrocht van up-dates.
Thuis doe ik ook echt niks meer met Windows.
Helaas voor het werk kom ik er niet onderuit. We beheren nog iets van 80 laptops, die ik eigenlijk toch ook wil gaan voorzien met Thinstation, omdat wij ook alleen maar gebruik maken van een Citrix verbinding en niks lokaal doen op de laptop.
Kost zo veel tijd deze ongein......

Maar goed ik loop ook wel eens tegen dingetjes aan in Linux en nu wil ik er toch een vraag over gaan stellen, vandaar mijn aanmelding op het Forum.
Wat heb ik eraan als ik alles meteen de eerste keer goed doe?
Daar leer ik toch niks van. 8)

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten