Mag ik me even voorstellen?

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
KeesS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Vr 19 Nov 2010, 22:28
Locatie: Heemskerk Noordholland

Mag ik me even voorstellen?

Berichtdoor KeesS » Vr 19 Nov 2010, 23:09

Hallo Allemaal,
ik ben KeesS, 76 jaar jong en heb als hobby 'computeren'. (ofwel knoeien op mijn PC)
Wel heb ik een bloedhekel aan Windows! (maar kan helaas nog niet helemaal zonder) >:(
Nadat Bill Gates mij jarenlang heeft gedwongen almaar nieuwe hardware en software aan te schaffen, was ik het in 2007 helemaal zat en toen een kennis mij op Ubuntu attent maakte was ik gelijk verkocht.

Voor zover mijn kennis en kunde reikt heb ik sindsdien plezierig met Ubuntu gewerkt.
Met de installatie van Ubuntu 10.04 LTS kreeg ik onoplosbare (opstart)- problemen met "BusyBox".
Ook met de vriendelijke hulp van veel andere Ubuntu-forum-gebruikers kwam ik er niet uit.

Iemand wees me toen op het bestaan van Linux Mint en gaf me het advies dat eens te proberen.
In eerste instantie vond ik het vreemd en te lastig, maar na een paar aanpassingen, heb ik toch besloten mijn geluk ook eens te proberen met Linux Mint 9.
Mijn grootste (computer)-probleem is; ik ken geen Engels en ben te oud om dat nog te leren. ???
Veel van de informatie/hulp is helaas allemaal in de Engelse taal en daar loop ik op stuk.

Ik kan bijvoorbeeld nergens vinden hoe ik in Linux Mint méér werkbladen kan instellen.
Het gebruik daarvan vond ik in Ubuntu juist zo prettig; maar hier lukt me dat (nog) niet.
Mogelijk krijg ik hier al antwoord op die vraag, en anders zet ik wel een nieuwe vraag elders in dit forum.
alle hulp is welkom, maar graag Nederlands; ik ken geen Engels
ben 87 jaar, te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Re: Mag ik me even voorstellen?

Berichtdoor bas » Vr 19 Nov 2010, 23:19

Hallo KeesS welkom bij ons op het forum.
Zou je misschien voor het probleempje met de werkbladen een topic aan willen maken, en er even in zetten of je gnome gebruikt of het menu met mint tools.
Ik weet zeker dat we er dan wel uit komen.
dropbox

Twitter @bdekruijf
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 273
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Mag ik me even voorstellen?

Berichtdoor Arie » Za 20 Nov 2010, 00:24

Hoi KeesS,

welkom op dit forum, als je vragen hebt zien we ze wel en zullen proberen ze te beantwoorden
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
eric
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 22 Nov 2010, 12:04
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Mag ik me even voorstellen?

Berichtdoor eric » Ma 22 Nov 2010, 13:05

Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 273
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Mag ik me even voorstellen?

Berichtdoor Arie » Ma 22 Nov 2010, 13:33

Hoi Eric, welkom op het forum
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast