Even voorstellen: Nightwing.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Even voorstellen: Nightwing.

Berichtdoor Nightwing » Wo 06 Mei 2020, 09:05

Goedendag allemaal.
Mijn naam is Rob en ik woon in Tilburg.

Heel lang geleden heb ik een opleiding voor programmeur gedaan (begin jaren '90), maar heb er nooit examen in gedaan.
Mijn passie voor computers is wel gebleven en ik ben sinds MS-DOS 4.nogwat bij Windows blijven hangen. Ik heb mijzelf veel Windows zaken aangeleerd en kan in alle bescheidenheid wel zeggen dat ik daarin best bedreven ben geraakt. Tot Windows 7 ben ik ook een echte Windows fan geweest. Maar toen Windows 10 in het vooruitzicht kwam, had ik er eigenlijk een beetje genoeg van. De updates, de benodigde reboots, het probleemoplossen.
Ik heb in VirtualBox verschillende Linux uitgaven uitgeprobeerd en kwam steeds terug op Linux Mint. Vanaf versie 17.3 (Rosa) ben ik Mint ook steeds meer (virtueel) gaan gebruiken.
Toen ik 2019 Windows 7 écht ging stoppen, heb ik de knoop doorgehakt en heb ik Linux Mint 19.2 Cinnamon geïnstalleerd. Omdat ik twee harde schijven heb, had ik wat problemen om de oude C en D-drive goed te installeren, maar met wat studie is mij dat bij de 4de installatie gelukt. Alles in één dag gedaan (inclusief mijn bestanden terug zetten). Na wat puzzel werk en een handleiding van Pjotr, heb ik zelfs mijn Brother printer/scanner volledig aan de praat gekregen (dank daarvoor).

Inmiddels ben ik een zeer tevreden Linux gebruiker geworden en ik ben druk bezig om mijn kennis en vaardigheden op een vergelijkbaar niveau te krijgen als ik had met Windows. Vandaar de reden dat ik lid ben geworden van dit forum. Hopelijk kan ik toekomstige Linux gebruikers ook op weg helpen.

Bedankt voor het doornemen van mijn ietwat lange introductie.

Rob.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Even voorstellen: Nightwing.

Berichtdoor Joan » Wo 06 Mei 2020, 15:29

Welkom.
Zelf had ik Windows kennis tot 7, maar vindt GNU/Linux en speciaal Linux Mint eenvoudiger.
Kijk ook eens via de terminal naar de man beschrijvingen met man -h, daar staat alle info over de werking van GNU/Linux van jouw systeem.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Even voorstellen: Nightwing.

Berichtdoor stegiman » Wo 06 Mei 2020, 22:57

Zelf had ik wel Windows 10 gehad. Ook begonnen met MSdos 6.2
Nu heb ik alleen sinds 1/04/2019 Linux Mint en tot op heden heb ik Windows niet eens nodig.
Installatie en drivers heb ik zelf gedaan zonder hulp.
Ook beiden Netwerkprinters werken prima.
Netwerk naar alle soorten toestellen werk prima inclusief smartphones.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten