Lekker klooien op een laptop

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Fratsje
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: Zo 18 Okt 2020, 22:51

Lekker klooien op een laptop

Berichtdoor Fratsje » Di 20 Okt 2020, 00:21

Hallo! Ik ben Fratsje en ik woon in Amsterdam.

Al jaren hoor ik van mensen met computerkennis dat ik op Linux moet overstappen als ik:

- geen gezeik met Windows meer wil
- wil leren tweaken/hacken/etc.
- echt leuke dingen wil kunnen doen
- gaan programmeren

Maar ik durfde het nooit. Nu was ik bezig met de Crimediggers uitdaging van de politie en ik zit nu vast. Bij stap 3 al haha, maar goed, ik vind het gewoon leuk om te doen en heb genoeg tijd en wilskracht om veel te leren, dus wie weet hoe ver ik (ooit) nog kom. In stap 3 moet je een telefoonbestand uitlezen en op zoek gaan naar een achterdeur naar een C&C server (ik wist tot eergisteren nog niet wat dat was). Ik had OSFMount geïnstalleerd e.d. maar het werkte niet en ik had al gelezen dat je (kennelijk) in Linux veel makkelijker dd bestanden kan bekijken, dus ik dacht: ach, fuck it, ik ga nu gewoon Linux installeren op deze stomme trage laptop die we toch alleen voor tekstverwerken en internetten gebruiken.

En nu ben ik hier. Ik hoop nog veel van jullie te mogen leren. En wie weet kan ik op mijn beurt in de toekomst een ander helpen met mijn kennis,

Groetjes Fratsje.

p.s. Wat betreft die Crimediggers uitdaging, ik heb niet de illusie dat het me (zomaar) gaat lukken, maar ik houd van puzzelen en cryptogrammen komen me inmiddels de neus uit, dus wie weet houd dit me wél van de straat!
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Lekker klooien op een laptop

Berichtdoor Joan » Di 20 Okt 2020, 04:18

Welkom.
Als je van puzzelen houdt kan je je hart met Linux ophalen. Weet dat Linux de algemene basis (kernel) is van alle Linux distributies. Linux Mint is dus Linux met een smaak en wordt vaak ervaren als gebruiksvriendelijk en makkelijk te installeren.
Mijn eerste advies: Maak eerst een goede backup van je systeem en je persoonlijke mappen voor je gaat experimenteren of gebruik daarvoor een tweede systeem.

Anderen helpen kan al op het moment als je ergens niet uitkomt. Jouw vragen zijn puzzels voor de anderen en men vindt het fijn als je zelf een oplossing hebt gevonden dat ook meldt.

Meer info is te vinden op Linux mint wiki en de LMNL hoofdwebsit.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten