Ook maar even voorstellen anno 12-2020

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Rinus
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 14 Dec 2020, 15:54

Ook maar even voorstellen anno 12-2020

Berichtdoor Rinus » Ma 14 Dec 2020, 17:46

Hoi allen,

Ik heet Rinus, ben sinds vanmiddag lid geworden op dit forum,
Het viel me op dat men redelijk geduldig kan zijn als ik zo links en rechts een paar berichtjes zag, knap,

Ik werk voornamelijk met een Win10 pc, met pc in het algemeen komt het meestal wel goed,
In het verleden wel eens vaker met linux bezig geweest, dat was een Suse pakket, best wel onhandig vergeleken met de huidige distroś,
Daar mijn interesse in Linux is gebleven draai ik naast Win10 op dit moment met Linux Mint 20.04, het is weer even wennen, veel is in verloop van tijd verwaterd, zeg maar,

De planning is om dmv dit forum me weer vertrouwder te maken met Linux, alvorens dank, :-)

Grtx Rinus,
Mocht ik vergeten zijn je te bedanken voor je wijze woorden, Bedankt, bij deze! :)

Grtx Rinus,
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Ook maar even voorstellen anno 12-2020

Berichtdoor emvedeesje » Di 15 Dec 2020, 10:20

Welkom Rinus !

In Linux zijn andere werkwijzen dan In Win.
Doch alles went.
Het voornaamste is geduld om je aan te passen.
En vergeet ook niet: soms vindt je oplossingen in Win en niet in Linux, of omgekeerd...
Ik ben 7 jaar geleden in de linux wereld gerold wegens traagheid + voortdurende virusproblemen in win.
Ben destijds gestart met Ubuntu 12.

Momenteel is Linux Mint toe aan versie 20, wat in de laatste week van december waarschijnlijk opgevolgd wordt door de 20.1
De 20.04 die je vermeldt, is echter een aanduiding uit een Ubuntu reeks.

Edit.
Regels over Linux Mint bijbel verwijderd. Die bestaat niet.
Het beheer.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Rinus
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 14 Dec 2020, 15:54

Re: Ook maar even voorstellen anno 12-2020

Berichtdoor Rinus » Di 15 Dec 2020, 13:51

Hoi Emvedeesje,

Bedankt voor je welkomstwoord! :-)

Poging 2,

Geduld heb ik soms bij vlagen wel, ik vind met Linux bezig zijn net een grote puzzle, wel leuk als het lukt en er progressie is!?
Op het moment staat er Win10 samen met Linux Mint 20 "Ulyana" - Cinnamon (64-bit)op mn pc, het kon zijn dat ik in het 1e begin berichtje verkeert benoemde?

De linux makkelijkelinuxtips had ik al een paar keer bezocht, daar is veel kennis te vinden, m n Grubmenu heeft nu een eigen achtergrondschermpje door de bijbel,

Het viel me trouwens op dat de maker hiervan iemand van de "oude" stempel lijkt te zijn gezien zijn voorkeur voor de terminal commands?!

Ik ga na het wissen van een oude Mint18 en Kali partitie die nog steeds in het Grugmenu te zien zijn hier op het forum naar op zoek,


Grtx Rinus,
Mocht ik vergeten zijn je te bedanken voor je wijze woorden, Bedankt, bij deze! :)

Grtx Rinus,
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Ook maar even voorstellen anno 12-2020

Berichtdoor dirkjanl » Di 15 Dec 2020, 19:03

Rinus welkom en plezier hier.
Werken met de terminal is in mijn ogen niet van 'de oude stempel´. Voor ik over ging naar Linux had ik misschien onder Windows 1 of 2 keer een commando gebruikt. Ik werk veel met FFMPEG in de terminal (voor video) en ik moet zeggen dat werken met de terminal een nieuwe wereld voor me open ging. Voor mij dus van 'de nieuwe stempel'.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Rinus
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 14 Dec 2020, 15:54

Re: Ook maar even voorstellen anno 12-2020

Berichtdoor Rinus » Di 15 Dec 2020, 19:59

Dankjewel Dirkjan,

Met "oude"stempel doelde ik meer op dat helemaal in het Linux/Unix gebeuren dit eerder standaard was dan uitzondering, ik vermoed dat wanneer men de commandos weer machtig is dit sneller kan zijn dan via het grafische schil,
Dus je zit in het video/audio gebeuren, https://ffmpeg.org/ , ben ik niet zo bekend mee eigenlijk, toch die site nog eens bekijken, :-)
Mocht ik vergeten zijn je te bedanken voor je wijze woorden, Bedankt, bij deze! :)

Grtx Rinus,

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten