nieuw linux gebruiker

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Gebruikersavatar
PEPPERMINT
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 18 Okt 2009, 15:17
Locatie: Zuid Holland Nederland

nieuw linux gebruiker

Berichtdoor PEPPERMINT » Zo 18 Okt 2009, 15:25

Hallo Minters
Ik ben een nieuwe Linux gebruiker. Ik vind de Linux Mint 7 een erg mooie en gebruiks vriendelijke distributie.
Ik ben nog niet zo bekend met Linux en ben op zoek naar een gebruikers handleiding voor deze ditributie.
Kan iemand mij laten weten of er een nederlandse handleiding is en zo ja waar ik die kan downloaden. ???

Alvast bedankt
ESM
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 14:11

Re:nieuw linux gebruiker

Berichtdoor ESM » Zo 18 Okt 2009, 15:51

Je kunt in het menu "help" typen. Dan kun je het helpfile installeren. Ik neem aan dat je daar vind wat je wellicht zoekt :)
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB

Afbeelding
midas

Re:nieuw linux gebruiker

Berichtdoor midas » Zo 18 Okt 2009, 21:54

Dag PEPPERMINT...een heel hartelijk welkom op dit forum. Het ligt in de planning om de gebruikershandleiding (bij elke nieuwe Mint-editie) te vertalen naar het nederlands. Het primaire doel is natuurlijk om de nederlandstalige Mint-gebruiker zo veel en zo goed mogelijk te ondersteunen als mogelijk is en naar wij mankracht beschikbaar hebben.

Met een nieuwe Mint-release (Helena) vlak voor de deur gaat onze prioriteit nu uit naar het vertalen van de verschillende Mint-tools naar de nederlandse taal. Dat is namelijk het item waar iedereen direct mee te maken krijgt wanneer Mint op de computer wordt opgestart en staat in directe relatie met een probleemloze desktop-ervaring.

Wanneer dit goed voor elkaar is gaan wij kijken hoe de Mint-documentatie zo goed mogelijk naar de nederlandse taal te krijgen...

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten