Persoonlijke map aanpassen ?

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Albertus
Junior
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: Di 23 Okt 2018, 10:21

Persoonlijke map aanpassen ?

Berichtdoor Albertus » Vr 14 Dec 2018, 22:25

Het bevalt mij steeds beter en het werkt wel lekker nu mijn 2 extra schijven (SSD+HD) automatisch gemount worden, ik kan nu snel en gemakkelijk mijn data aan met extra bladwijzers.
Het zou nog handiger kunnen denk ik, als ik bij "Bestanden" kijk zie ik "Persoonlijke map" en daaronder een aantal mappen zoals "Afbeeldingen" enz. deze verwijzen naar een directory die ik niet gebruik nl. /home/albert, hoe kan ik dit veranderen zodat deze naar mijn data op de HD verwijst ?
Met vriendelijke groet, Albert
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Persoonlijke map aanpassen ?

Berichtdoor Joan » Za 15 Dec 2018, 00:01

Je kunt waarschijnlijk alle mappen verwijderen, behalve Bureaublad. Gebruik de mogelijkheid van Bladwijzers voor andere mappen, die komen dat in het deel onder de persoonlijke mappen te staan.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 806
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Persoonlijke map aanpassen ?

Berichtdoor DeBaas » Za 15 Dec 2018, 14:32

Je kunt de mappen met een symbolische link laten verwijzen naar de werkelijk in gebruik zijnde mappen.
stel je wenst de map /home/albert/Downloads te laten verwijzen naar /media/Windows/Documents and Settings/albert/Downloads

Verwijder de map /home/albert/Downloads # staat er nog iets belangrijks in, eerst veilig stellen.
Open de Terminal (Ctrl+T)
cd /home/albert # dit is je persoonlijke map /home/albert
ln -s "/media/Windows/Documents and Settings/albert/Downloads" Downloads # aanhalingstekens omdat er spaties in het pad staan.

Voortaan gaan alle bestanden voor Downloads automatisch naar de nieuwe bestemming.
Zorg wel dat de nieuwe bestemming bij opstarten altijd gemount wordt.

ln = link
-s = symbolisch
"/media/Windows/Documents and Settings/albert/Downloads" = doel
Downloads = koppelingsnaam

ln --help # voor meer uitleg.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten