Logitech MX Master 2S

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
GoofySofia
Nieuweling
Nieuweling

Logitech MX Master 2S

Berichtdoor GoofySofia » Vr 23 Aug 2019, 05:42

Goedemorgen,

Ik heb in het verleden (zo rond 2014) een tijdje met Mint 16.1 gewerkt op een oude PC (uit 2003), ging allemaal prima en enkele maanden terug heb ik op diezelfde PC 19.1 geinstalleerd ... niet vooruit te branden (slechts 1GB intern). Any way ik heb dan onlangs 19.1 en inmiddels 19.2 als dual boot op mijn recentere laptop gezet (HP G62 uit 2014) en alles loopt lekker vlot met 3GB intern.

Ik heb een Logitech MX Master 2S muis, basis zaken lopen wel, maar kan geen gebruik maken van "customizable" knoppen.

Logitech biedt geen oplossingen voor Linux, maar ik kan me zomaar voorstellen, dat er forumleden zijn die hier wel raad mee weten ?
shoshinsha
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Logitech MX Master 2S

Berichtdoor shoshinsha » Vr 23 Aug 2019, 21:26

Zelf heb ik (ondertussen al vrij lang geleden) een simpele Logitech muis in Linux zo aangepast dat het wieltje bij inklikken werkt als Backspace, zodat je in Firefox direct een pagina terug gaat. Aanpassing via Xbindkeys (zit in Programmabeheer). De manier waarop gevonden met zoeken via Google.
Als je in jouw geval zoekt met "linux Logitech MX Master 2S" krijg je in elk geval flink wat (Engelstalige) pagina's die beweren het probleem op te lossen. Of er ook Nederlandstalige pagina's zijn heb ik niet gecontroleerd.
Ik gok overigens dat je met de vertaalfunctie van Google voor de Engelstalige pagina's aardig uit de voeten zult kunnen, die min of meer technische uitleg laat zich vaak redelijk begrijpelijk vertalen.

Sterkte er mee!
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 22 Xfce Wilma

Terug naar “%s” Newbie vragen