Lmint 20.3 Cinnamon start niet meer op :
nadat muziek opnemen in VLC & ook in Ardour niet lukte, (wegens geen geluid) heb ik allerlei instellingen gedaan in Alsamixer & Pavucontrol, echter zonder resultaat , omdat ik gedurende enkele dagen al zovele veranderingen had gedaan ,wilde ik terug fris beginnen en heb ik via de Terminal Alsa & Pavu eraf gedaan en er weer terug op gezet ;
wanneer ik later terug opstartte kreeg ik de fout melding (1) : unable to launch “cinnamon – session – cinnamon” X session --- “cinnamon – session – cinnamon “ not found ; falling back to default session ;
ik heb dan via mijn Live USB (met L.Mint 20.2 erop ) geprobeert om de laatste moment opname (die op partitie sda4 staat) terug te zetten in L.Mint (die op de partitie sda2 staat), maar kreeg de foutmelding (2): “Failed to mount devices”
vraag : hoe kan ik weer terug normaal opstarten, ttz de melding (1) opheffen ?
Ter info :
– ik heb via de Live USB een 2de L.Mint naast de oorspronkelijke L.Mint gezet –
deze staat nu op sda6 – en ik gebruik de deze voorlopig ,
– via de Live USB & de Terminal kon ik in “fstab” zien dat alle partities (sda2,sda3,sda4) gemount zijn, want er staat nergens een # voor de UUID’s
vraag : waarom krijg ik dan de melding (2)
Opm. : op sda1 staat boot/ efi , op sda3 staat m’n Home map, en sda5 is leeg ;
Kan er iemand mij helpen ?
Alvast bedankt, grtn, Lucien
L.Mint 20.3 Cinnamon start niet meer op
Re: L.Mint 20.3 Cinnamon start niet meer op
Kortste klap: zet een Timeshift-momentopname terug. Kan zelfs in de uitprobeersessie als je je computer opstart vanaf het Mint-USB-staafje.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21 Vanessa
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Re: L.Mint 20.3 Cinnamon start niet meer op
Hallo Pjotr,
A) zo'n moment opname terug zetten dat heb ik geprobeert, via mijn Live USB (met L.Mint 20.2 erop ) om de laatste moment opname (die op partitie sda4 staat) terug te zetten in L.Mint (die op de partitie sda2 staat), maar kreeg dan de foutmelding : Failed to mount devices” "
B) als ik op uw tip klilkte zag ik dat er nu 'n LM 21 bestaat !! vroeger kreeg ik altijd een melding als er een nieuwe versie uitgekomen was !
weet U hoe het komt dat ik nu nog zo geen melding heb gekregen ??
grtn, Lus
A) zo'n moment opname terug zetten dat heb ik geprobeert, via mijn Live USB (met L.Mint 20.2 erop ) om de laatste moment opname (die op partitie sda4 staat) terug te zetten in L.Mint (die op de partitie sda2 staat), maar kreeg dan de foutmelding : Failed to mount devices” "
B) als ik op uw tip klilkte zag ik dat er nu 'n LM 21 bestaat !! vroeger kreeg ik altijd een melding als er een nieuwe versie uitgekomen was !
weet U hoe het komt dat ik nu nog zo geen melding heb gekregen ??
grtn, Lus