kan niet updaten
kan niet updaten
Omdat ik in bijwerkbeheer een paar dagen geleden per ongeluk een update heb onderbroken door de laptop uit te schakelen krijg ik nu de mededeling: dpkg werd onderbroken voer handmatig "dpkg-configure-a"uit. Ik vraag me af hoe en waar ik dat kan doen.
Re: kan niet updaten
Ik heb Linux Mint 21.2 Cinnamon 64bit
Omdat ik in bijwerkbeheer een paar dagen geleden per ongeluk een update heb onderbroken door de laptop uit te schakelen krijg ik nu de mededeling: dpkg werd onderbroken voer handmatig "dpkg-configure-a"uit. Ik vraag me af hoe en waar ik dat kan doen.
Menu->Systeemgereedschap->Terminalvenster
Je krijgt een terminalvenster en type daarin :
sudo dpkg --configure -a
dus niet wat jij aangaf (let op de spaties en - tekens )
Ctrl+Alt+T
opent een terminal venster,
omdat het commando als systeembeheerder/administrator/root moet worden uitgevoerd is vóór de opdracht sudo vereist.
Dus in terminal, gevolgd door enter
Hierna zou alles weer normaal moeten werken.
opent een terminal venster,
omdat het commando als systeembeheerder/administrator/root moet worden uitgevoerd is vóór de opdracht sudo vereist.
Dus in terminal, gevolgd door enter
- Code: Selecteer alles
sudo dpkg --configure -a
Hierna zou alles weer normaal moeten werken.
Datgene wat ik moest invoeren blijkt fout te zijn, maar ik heb letterlijk genoteerd wat er op het scherm stond. Maar dit terzijde. Ik heb nu ingevoerd wat aartje mij vertelde en dat werkt goed. Vanaf een uur of 12 ben ik aan het updaten. Het is een grote update die al eindeloos lang stilstaat bij instellen van python3,hoe lang weet ik niet meer zodat ik me afvraag of er nog wel schot in zit. Wat kan er aan de hand zijn?
Ik heb het opgelost door verder te gaan in het scherm van bijwerkbeheer. Toen kreeg ik na korte tijd de mededeling: uw systeem is bijgewerkt.Bedankt voor jullie adviezen aartje en DeBaas