Dual boot en bluetooth

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
SubImp555
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Za 09 Mei 2015, 20:23

Re: Dual boot en bluetooth

Berichtdoor SubImp555 » Do 02 Nov 2023, 16:01

De voorgaande post van mij is natuurlijk een grapje, maar wel één met een kern van waarheid. Ik vind Linux een fascinerend OS, omdat het bekend staat als erg krachtig, veilig en erg goedkoop (gratis), maar al die voordelen vallen weg vanwege de complexiteit ervan. En ik denk dat dat de meeste mensen tegenhoudt om de overstap van Windows of MacOS naar Linux te maken.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Dual boot en bluetooth

Berichtdoor stegiman » Do 02 Nov 2023, 16:28

Installeren is hetzelfde als Windows
In Windows heet dat setup.exe en bij Linux is dat deb dat precies hetzelfde doet.
In Windows heet dat verkenner en in Linux heet dat nemo maar is precies hetzelfde maar minder complex
Windows toets is precies hetzelfde als Linux
Zoekiopdracht is Linux precies hetzelfde als Windows
Menu veranderen kan je ook in Linux doen als in Windows

Men denk verkeerd in Linux maar in Windows denken de mensen anders.
(De meeste kennen Windows zo goed als niets want alles gaat vanzelf en men trapt erin)
Linux speel niet met uw voeten terwijl Windows gigantisch veel doet.

In Linux heel veel app terwijl in Windows deels te verkrijgen is maar de rest is betalend.

Linux ruimt app effectief op terwijl Windows heel veel achter laat.

MacOs is eigenlijk familie van Linux
Voor mij maak het niks uit of ik Linux, Windows, MacOs, ChromeOs en vele andere mee werkt.

Een grote fout dat men denk: Linux is veiliger
Men moet altijd voorzichtig zijn en dat bij Windows , Linux, MacOs enz.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Dual boot en bluetooth

Berichtdoor Joan » Zo 05 Nov 2023, 00:31

Het probleem met computers is dat mensen een Windows boek hebben gelezen en denken dat een Linux boek dezelfde inhoud heeft. Voor een deel is dat waar, maar dat is het deel waarin staat hoe een pc werkt. Waar men tegenaan loopt is het andere vocabulaire van iedere andere distributie.
Linux is de basis van vele vrij te gebruiken distributies. Windows en Mac zijn ook distributies maar daarin is veel beschermd en ontoegankelijk voor gebruikers.
Debian is een systeem waarvan de code, voor zover ik weet, in alle systemen wordt gebruikt. Het is dus de basis van alles wat op een pc wordt gedaan. Elke distributie gebruikt daarvan de code die het best bij hun doel past.
Linux Mint is een van de vele Linux richtingen en gebaseerd op gebruiksgemak met veel grafische mogelijkheden. Linux Mint was ontworpen uit onvrede met Ubuntu. LMDE (Linux Mint Debian Editie) is een bijna volledige Debian versie en ontworpen om los van Ubuntu te komen, zonder in te leveren op mogelijkheden en uiterlijk voor de gebruiker.

Omdat mensen de basis niet goed kennen en zich verslikken in het andere vocabulaire, roept men snel dat het oude systeem toch beter werkt.
Alles is hetzelfde, maar een renpaard is geen trekpaard.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten