Ik ben een tevreden gebruiken van Linux Mint 21.3 Virginia Xfce
In Windows is er een toetsencombinatie om de computer te vergrendelen: Windowstoets+L
Welke toetsencombinatie kan ik gebruiken om hetzelfde resultaat te krijgen in Linux?
Ctrl+Alt+L doet het alvast niet.
Dank voor de hulp!
Toetsenbordcombinatie om scherm te vergrendelen
-
- Nieuweling
Re: Toetsenbordcombinatie om scherm te vergrendelen
Als je dit hebt ingebracht https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... tml#ID2.13 dan kun het met de toetsen combinatie Ctrl-Alt-Backspace doen.
Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
Re: Toetsenbordcombinatie om scherm te vergrendelen
Zoek ik het menu naar "Toetsenbord" en daar bij tabblad "Sneltoetsen" > "Systeem" > klik op "Scherm vergrendelen" en kijk welke combinatie er gegeven wordt of pas er zelf één toe door bij "Toetsenbordbindingen" op een regel te dubbel klikken en zelf een combinatie toe te voegen. Misschien even een paar keer oefenen.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264