Insync en problemen

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
JanKol
Senior
Senior

Insync en problemen

Berichtdoor JanKol » Zo 09 Feb 2025, 20:36

Ik heb in de loop der jaren heel wat gekke dingen met computers meegemaakt maar wat ik nu ervaar slaat, denk ik, alles. Ik ben gebruiker van Microsoft OneDrive; met behulp van (het betaalde) Insync kan ik Onedrive onder Linux Mint gebruiken (zo nodig ook Google Drive en Dropbox ). Daar is sinds een paar dagen iets vreemds mee aan de hand. In de prullenbak van één van mijn Mint systemen (21.3) staan opeens 72.429 items met allemaal een waarde 0 kB. Al die mappen en documenten bevinden zich in een map van Onedrive: home/jan/insync/msn-adres/Onedrive/jan/.config/ en dan de mapnaam of bestandsnaam, die bij steekproeven, zonder uitzondering, 0 kB inhoud hebben (ik heb ze niet alle 72.429 bekeken….).
Wat heel merkwaardig is, is dat alles in die map .config in de map OneDrive zou staan. Alleen, zowel online als op mijn computers, kan ik die map .config zich nergens vinden.
De opdracht om de prullenbak leeg te maken heeft geen enkel effect want na een uur is er nog steeds niets gebeurd. Ik heb zo’n vermoeden dat die hele map.config met inhoud een soort nepper is waar Mint niet mee om kan gaan.
Wel verschijnen er soms opeens dingen in de map Onedrive waarvan ik niet weet dat ik ze heb geplaatst of beter, weet, dat ik die niet heb geplaatst. O.m. stond er opeens een map met foto’s, die ook op mijn computer staan maar niet in OneDrive en er ook niet door mij zijn ingezet; het was 37 x dezelfde foto. Wel verschijnt vanmiddag opeens, “uit het niets”, een map zonder inhoud maar met Cyrillische tekens als mapnaam: ДОКУМеНТы. Laat ik die nou niet kunnen lezen…… maar Google Translate kwam mij te hulp en zegt hier staat DOUMENTEN.
Is er een mogelijkheid om hier vanaf te komen zonder een nieuwe installatie van Mint?
DeBaas
Moderator
Moderator

Re: Insync en problemen

Berichtdoor DeBaas » Ma 10 Feb 2025, 10:22

De map .config is verborgen.
Met de Ctrl+H toetscombi maak je alle mappen, met een punt ervoor, zichtbaar.

Terug naar “%s” Newbie vragen