Wil google drive installeren in Linux mint 20.3

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
darwin
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Wil google drive installeren in Linux mint 20.3

Berichtdoor darwin » Wo 30 Apr 2025, 11:28

Heb outlook vw storingen in mijn telefoon moeten vervangen door G mail. Echter wil graag opslag ONE DRIVE overzetten naar G mail DRIVE. Dit zou kunnen echter alleen engelstalige
filmpje. Hoe doe ik dat?? Bvd Gr
MenthaSuaveolens
Held
Held

Re: Wil google drive installeren in Linux mint 20.3

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Wo 30 Apr 2025, 11:41

Wat is je vraag precies? Je spreekt over Linux mint 20.3, outlook, gmail, one-drive, ... Wil je gmail gebruiken op je linux mint? Wil je de data van one-drive op een google-drive plaatsen? One-drive kan je ook gebruiken op Linux Mint. Gaat het over de telefoon of over linux mint?
darwin
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor darwin » Wo 30 Apr 2025, 11:48

Wat is je vraag precies? Je spreekt over Linux mint 20.3, outlook, gmail, one-drive, ... Wil je gmail gebruiken op je linux mint? Wil je de data van one-drive op een google-drive plaatsen? One-drive kan je ook gebruiken op Linux Mint. Gaat het over de telefoon of over linux mint?
Het gaat erom of ik Google drive kan plaatsen op Linux mint. Dat zou moeten kunnen maar voorlichtings filmpje is alleen in Engels. Vw zware medicijnen werkt mijn inzicht minder goed ,sorry.
darwin
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor darwin » Wo 30 Apr 2025, 11:51

Het gaat erom of ik Google drive kan plaatsen op Linux mint. Dat zou moeten kunnen maar voorlichtings filmpje is alleen in Engels. Vw zware medicijnen werkt mijn inzicht minder goed ,sorry. Wil data van One drive inderdaad verplaatsen naar Google drive zodat ik Outlook cq one drive kan verwijderen
Ronaldus
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Ronaldus » Vr 02 Mei 2025, 09:24

Kopieer/download je documenten van Microsoft.
(Google Drive is een plek in de cloud en is via je browser te benaderen.)
Log in bij Google en ga naar: drive.google.com
Plak daarin je documenten.
Voor toekomstige snelle toegang: maak een snelkoppeling en plaats deze waar je al je snelkoppelingen hebt geplaatst.

Zie ook nog: https://www.seniorweb.nl/artikel/werken ... a-internet
Tips en tricks: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's.
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Vr 02 Mei 2025, 12:53

Volgens mij heb ik een paar jaar geleden, toen ik nog Google Drive gebruikte, een Internetaccount aangemaakt in LinuxMint.
Menu > Internetaccounts > Selecteer Google > En doorloop het proces van aanmelden en inloggen en selecteren (zo had ik alleen voor Drive gekozen en geen mail etc.)
Als ik het me goed kan herinneren verscheen GoogleDrive toen in de bestandsbeheerder Nemo als extra map, waarschijnlijk onder het kopje Netwerk.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Arie
Held
Held

Berichtdoor Arie » Vr 02 Mei 2025, 16:20

Voor GoogleDrive kan je Insync en overgrive gebruiken, beide zijn niet gratis
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22.1 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
darwin
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor darwin » Zo 04 Mei 2025, 11:12

Volgens mij heb ik een paar jaar geleden, toen ik nog Google Drive gebruikte, een Internetaccount aangemaakt in LinuxMint.
Menu > Internetaccounts > Selecteer Google > En doorloop het proces van aanmelden en inloggen en selecteren (zo had ik alleen voor Drive gekozen en geen mail etc.)
Als ik het me goed kan herinneren verscheen GoogleDrive toen in de bestandsbeheerder Nemo als extra map, waarschijnlijk onder het kopje Netwerk.
Dank,heb geprobeerd ,maar helaas niet gelukt.goede suggestie maar nu niet meer mogelijk.
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Zo 04 Mei 2025, 16:40

Oké, heb nog een keer gekeken en gezocht. Bij mij is het nu wel gelukt op een LinuxMint 20.3 machine. Heb iets extra's moeten installeren. Daar heb ik schermopnames van gemaakt en daar zal ik een video-tje van maken. De link komt hier snel te staan.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Arie
Held
Held

Berichtdoor Arie » Zo 04 Mei 2025, 17:23

In LMDE 6 zit online accounts, daar staat ook Google bij.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Ma 05 Mei 2025, 16:39

En hier een video-tje, ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is mij dus gelukt.
https://tube.spdns.org/w/buwCFXFTuuS5D2UG3nAmr9
darwin
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor darwin » Do 29 Mei 2025, 10:09

En hier een video-tje, ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is mij dus gelukt.
https://tube.spdns.org/w/buwCFXFTuuS5D2UG3nAmr9
Had een reactie geplaatst op uw vraag van 7-5 j.l ,opgeslagen als concept,en verzonden gebruiker bestaat niet??dirkjani. Gr darwin
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Do 29 Mei 2025, 14:21

@darwin. Ja, ik had een privéberichtje gestuurd, ben benieuwd. En kun je dat privébericht niet beantwoorden? Dan pakt het programma toch gewoon mijn juiste naam? En wat is die reactie? Mag ook hier geplaatst worden, dan lezen de andere reageerders op het forum dat ook.
Mijn gebruikersnaam is dirkjanl met een
d van Dirk
i van Izak
r van Rudolf
k van Karel
j van Jan
a van Anton
n van Nico
l van Lodewijk.

Of op z'n "Radio Veronica's": d van Déduard, i van Iduard, r van Erduard, k van Káduard, j van Jáduard, a van Aduard, n van Enduard, l van Elduard.
;-)
Arie
Held
Held

Berichtdoor Arie » Do 29 Mei 2025, 16:03

i van India
z van Zulu
a van Alfa
nautisch / nato alfabet 8) 8) 8)
darwin
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor darwin » Zo 08 Jun 2025, 09:08

@darwin. Ja, ik had een privéberichtje gestuurd, ben benieuwd. En kun je dat privébericht niet beantwoorden? Dan pakt het programma toch gewoon mijn juiste naam? En wat is die reactie? Mag ook hier geplaatst worden, dan lezen de andere reageerders op het forum dat ook.
Mijn gebruikersnaam is dirkjani met een
d van Dirk
i van Izak
r van Rudolf
k van Karel
j van Jan
a van Anton
n van Nico
l van Lodewijk.

Of op z'n "Radio Veronica's": d van Déduard, i van Iduard, r van Erduard, k van Káduard, j van Jáduard, a van Aduard, n van Enduard, l van Elduard.
;-)
Duizend maal excuses,dat ik nu pas reageer. Mijn iwachtwoord op mijn PC en smartphone krijg ik niet gelijk meer. Heb een nw ww aangevraagd ,maar kom er nog niet in op mijn smartphone. Mijn PC gebruik ik maar een keer per week. Gebruik al 12 jaar tot tevredenheid Linux,maar vragen stellen ,via privebericht gebruik ik bijna niet,heb naam niet goed gespeld ,blijkt., ik had dirkjani gelezen,vandaar. Veel dank echter ik zou willen vragen,is er iemand in Z -Limburg die me zou kunnen ondersteunen om Mint 22.1 te installeren,en tevens dan evt te helpen met Google drive[alhoewel hoeft niet prerse]. Door ziekte en zware medicatie heb ik hier nu veel moeite mee,nogmaals heel veel dank en excuses. Hoe krijg ik ww PC en smartphone op een lijn. Je kunt ww op PC niet lezen ,heb genoteerd,maar klopt het ??Dank jullie Groeten

Terug naar “%s” Newbie vragen