namen in thunderbird overzetten

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
tomcat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

namen in thunderbird overzetten

Berichtdoor tomcat » Ma 05 Feb 2018, 16:47

Ik ga mijn Linux Mint schoon opzetten naar 18.3. Voorheen deed ik een schone update met verlies van al mijn adressen en ging ze handmatig weer invoeren. Veel werk. :( Er is vast een eenvoudige (?) manier om deze adressen vanuit een map op een stick te zetten en na de installatie weer terug te plaatsen. Alleen hoe doe ik dat? :vraagteken:
Wie geeft mij uitgebreide uitleg? :D
Alvast dank
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: namen in thunderbird overzetten

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 05 Feb 2018, 18:49

De meest eenvoudige manier (vind ik) is een backup te maken van je .thunderbird map - een verborgen map in je home folder. Na de upgrade copieer je gewoon die folder terug in je home folder, start thunderbird en je hebt alles terug, inclusief adressen, mails en alle extenties van thunderbird die je voordien gebruikte.
shoshinsha
Junior
Junior

Berichtdoor shoshinsha » Ma 05 Feb 2018, 20:17

Hetzelfde geldt overigens voor het bewaren en overzetten van de instellingen en gegevens van Firefox, dat is de (verborgen) map .mozilla.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 20.1 Xfce Ulyssa
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 05 Feb 2018, 22:07

Je kunt ook de optie "Persoonlijke gegevens" in het programma "Reservekopie maken" in het menu gebruiken. Hiermee kan je alle mappen en bestanden veilig stellen en terug zetten en heb je alles in een bestand.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
tomcat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor tomcat » Di 06 Feb 2018, 09:22

Dank voor deze snelle berichten. Alleen nu weer de vraag: waar bevinden zich de verborgen mappen? Kan ik ze zichtbaar krijgen en hoe?
johnbeen
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor johnbeen » Di 06 Feb 2018, 11:30

Hallo tomcat,

De verborgen mappen (hidden folders) worden gekenmerkt door een punt voor een folder naam. De volgende stappen kunnen gevolgd worden om in iedere gewenste folder de verborgen folders zichtbaar te maken.

1) Open de file manager via Super+E, of Mint Menu / All Applications / Files. (ps. Super = Windows key)
2) Klik bijvoorbeeld in de linker sectie op Home. Je ziet nu alleen de standaard zichtbare folders.
3) Druk op Ctrl + H en de verborgen folders worden nu ook getoond. Je herkent ze aan de punt voor de foldernaam, zoals .cache, .icons, etc.

Dit werkt dus ook om de .thunderbird folder in de Home folder te tonen, zoals Wilfried1954 hierboven al aangaf.

Om de verborgen folders weer te verbergen type je nogmaals de combinatie Ctrl + H in.

Succes

Groeten,
John Been
www.reallinuxuser.com / www.johnbeen.nl / Linux Mint 19 Cinnamon op een I7 desktop, een I5 Dell laptop en een Core2Duo MacBook
tomcat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor tomcat » Wo 07 Feb 2018, 11:32

Allen: geweldig en dank. Allemaal zo simpel, als je het maar weet te vinden natuurlijk. Nu kan ik dit hanteren en neemt mij veel werk uit handen (vingers in dit geval). Gelukkig is er dit forum.
Groet, Tomcat

Terug naar “Newbie vragen”