Spiegel dichterbij

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
draak1955
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Spiegel dichterbij

Berichtdoor draak1955 » Wo 21 Feb 2018, 21:26

Hallo allemaal, ik zie steeds staan dit:

wilt u overschakelen naar een spiegelserver bij u in de buurt?
Spiegelservers bij u in de buurt ziijn gewoonlijk sneller dan packeges.linuxmint.com

Ik doe/heb nu over een week Linux-Mint 18.3 silvia Mate 32bits. Dus een klein beetje bekent, ben ik nog niet zo. Waarom deze vraag op me Computer. Of kan ik zeggen, ik houd het bij het oude, dan duurt het langer!! groetjes draak1955
dirkjanl
Held
Held

Re: Spiegel dichterbij

Berichtdoor dirkjanl » Wo 21 Feb 2018, 21:39

Een andere spiegelserver kies je inderdaad om de snelheid van het downloaden te verbeteren. Beantwoord de vraag met ja en loop het proces door of ga naar 'Menu' kies daar 'Pakketbronnen' tik wachtwoord in. Het eerste scherm dat je ziet heeft onder het woord 'Spiegelservers' twee mogelijkheden. Klik er eens op en laat zich de lijst opbouwen. De bovenste is de snelste en vaak dichter bij jouw locatie dan de standaard ingestelde. Doe dat voor de Hoofdserver en de Basis. Als je andere servers hebt aangeklikt, dan moet je volgens mij dat bevestigen door rechts boven te klikken op 'Werk de bestandenlijstopslag bij'. Let wel, ik werk op Cinnamon, misschien dat het bij Mate er iets anders uitziet.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 18.3 Cinnamon-64, LM 19 Mate & APLinux
Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
draak1955
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor draak1955 » Do 22 Feb 2018, 12:25

Hallo dirkjan, Is dit dan (misschien) veiliger of maakt dit niets uit?? Steeds die update's die ik rechts onder zag (icoon veranderd dan) Snapte ik niet waarom de update die ik ontving de computer op nieuw mocht starten, in het verleden deed ik dit niet, dat stond er ook niet bij?? Ik ga het proberen, om over te schakelen, dank je dirkjan, groetjes draak1955
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Do 22 Feb 2018, 15:10

De serversnelheid kan heel veel verschillen en is ook afhankelijk van de plaats waar je bent. Er zijn zelfs servers die niet altijd online zijn.
Bij Pakketbronnen kun je de snelste server vinden. https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... ketbronnen.
Bij "Voorkeuren" kan je de melding aan/uit zetten met "Stel niet voor om .....". https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... Voorkeuren

Voor de veiligheid maakt het niets uit.
Het update icoon kan door verschillende instellingen wel of niet verschijnen.
Herstarten na een update is ook niet nodig. Als je systeem goed werkt worden de nieuwe instellingen tijdens de volgende (her)start aangepast. Hierdoor kan het wel gebeuren dat de opstart een (paar) seconde(n) langer duurt.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Mentha
Junior
Junior

Berichtdoor Mentha » Vr 16 Mar 2018, 10:26

https://sites.google.com/site/computertip/Home

Kijk hier ook eens voor fine tuning van je Mint.
Met dank aan Pjotr
Geniet van het leven want het duurt maar heel even!
Machine: HP Pavilion Desktop PC 570-p5xx; System; Host: R-Daneel-Olivaw; Kernel: 4.15.0-36-generic x86_64; CPU: AMD A8-9600 RADEON R7 10 COMPUTE CORES 4C+6G (-MCP-); Distro: Linux Mint 19 Tara

Terug naar “Newbie vragen”