wallch versus vlc player

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
draak1955
Junior
Junior

wallch versus vlc player

Berichtdoor draak1955 » Vr 09 Mar 2018, 12:10

Hallo, dit is op me PC
vlc … version
VLC media player 2.2.2 Weatherwax (revision 2.2.2-0-g6259d80)
gebruik ‘cvlc’ om vlc zonder interface te gebruiken.

Wallch versus vlc mediaplayer geeft conflicten ( er verschijnt als wallch nieuwe achtergrond plaatst zwarte veeg) op vlc scherm, maar het schijnt niet bezwaarlijk te zijn?? (ik weet het niet) (cd/dvd) player speelt verder.
(even onder elkaar) Nieuwe BIOS op gezocht, andere muis (6functies)
Nu na zoveel installaties van Linux-Mint 18.3 (32bits) silvia Mate. Ik kan weer programma’s op me MATE panel achter laten zonder eerst weer te zoeken, waar was die tekst die ik net type nou??

Ik snap het wel, ben ook tevreden (toch) 32bits. Jaa, 64bits (misschien leuk) maar al je geheugen word gebruikt door 64bits.
Nieuwe Distro: Er werd me afgeraden om niet te veranderen, ik krijg alles uit US???. Waarom kan ik niet veranderen naar Europa!! Dit snap ik niet.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: wallch versus vlc player

Berichtdoor Joan » Vr 09 Mar 2018, 16:38

Ik begrijp niet of dit een vraag is, daarom maar iets melden.

"Ik snap het wel, ben ook tevreden (toch) 32bits. Jaa, 64bits (misschien leuk) maar al je geheugen word gebruikt door 64bits."
Je hele geheugen wordt gebruikt als dat nodig is. Het maakt hierbij niet uit of je nu 32 of 64 bit programma's draait. 32bit programma's gebruiken echter niet alle mogelijkheden van een 64bit pc. De nieuwste Linux Mint distributies zijn zelfs gescheiden in 32bit alleen voor bios en 64bit ook voor UEFI.

"Nieuwe Distro: Er werd me afgeraden om niet te veranderen, ik krijg alles uit US???. Waarom kan ik niet veranderen naar Europa!! Dit snap ik niet."
Bedoel je hier de udpdate servers? Die kan je instellen zoals je wilt. Meestal is een server dicht bij huis het snelst.
Mint 19 Cinnamon 64bit , kernel 4.15 + gezamenlijke home voor LM 17.x - 18.x - 19
draak1955
Junior
Junior

Berichtdoor draak1955 » Za 10 Mar 2018, 06:51

sorry, Wallch is als achtergrond veranderd desktop, een DVD film en verbaasde me: zwarte veeg over scherm vlc. De video ging verder (geen conclict??) Ik had een conclict met me muis (gaf Linux Mint aan) vervangen door game mous. Net alles weer opnieuw geinstalt.
Joan ik heb gekeken naar (kan aan de update van vlc lige??) Wallch geeft geef update meer. vlc geeft ook geen update's meer. (sorry ik even zo kort door de bocht ging, is lichtelijke irritatie. dank je voor je reactie, groetjes draak1955
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 10 Mar 2018, 12:27

Ik kan het me wel voorstellen dat je geïrriteerd raakt als de boel in de soep draait.

Het beste is een backup van je systeem te maken voor je gaat installeren en ook van je /home een aparte backup maken, dan ben je na een probleem weer snel klaar.

Ik heb wat geëxperimenteerd met Luckybackup en Timeshift en dat gaat goed. Maar ook daarbij zijn dingen waar je goed op moet letten.
Mint 19 Cinnamon 64bit , kernel 4.15 + gezamenlijke home voor LM 17.x - 18.x - 19
nahjo
Held
Held

Berichtdoor nahjo » Za 10 Mar 2018, 16:38

Wat ik begrijp is dat bij het wisselen van een wallpaper het beeld in VLC player een zwarte streep krijgt.
Ik heb zo'n melding wel eens vaker gezien omtrent VLC met ander software.
Ik heb geen oplossing voor je maar misschien kun je wat testen en kijken of dat werkt.
In een terminal voor je VLC start

Code: Selecteer alles

wallch --stop

(voor het woordje stop staan 2 minnetjes)
En als VLC zijn ding heeft gedaan weer in een terminal

Code: Selecteer alles

wallch --start
LM18.3xfce
draak1955
Junior
Junior

Berichtdoor draak1955 » Zo 11 Mar 2018, 07:28

Hallo Joan nahjo, nou na nu 9keer. Oké, geen probleem ik leer hier van, is niet erg. Luckybackup, (ik ga hier wel naar kijken) weet je die 'TimeShift' maakt als je iets zoekt zoveel (systeemshift) momentbackups, dat je eigenlijk iets zoekt maar ik der niet meer uitkomt. Ik speel veel Mp3 af en merkte dit pas op toen ik dvd afspeelde. Wallch kan ik niet uitzetten, de achtergrond blijft wisselen. Was al wezen zoeken maar wat je zegt: wallch --start stop ik het proces mee. Ik (ik vermoed dat ik de enigste ben die dit gebruikt) kan hem verwijderen, maar ik ga nog zoeken of er niet iets anders is, andere achtergrond wisselaar. Dank voor de reactie, groetjes draak 1955
draak1955
Junior
Junior

Berichtdoor draak1955 » Zo 11 Mar 2018, 07:41

Hallo Joan, was uitzoeken van "Luckybackup" wat ik lees stabiliteit. http://luckybackup.sourceforge.net/ ik zocht even verder en kwam tegen: https://github.com/stewartadam/fwbackups die fwbackups is vrije recent. "Pakketbeheer en Programmabeheer"geven op "TimeShift". Schijnt even ik nog naar iets anders ga zoeken. Dank je wel voor je reactie, groetjes draak1955
draak1955
Junior
Junior

Berichtdoor draak1955 » Do 15 Mar 2018, 13:49

VLC verwijderd want er was een conflict met de Wallch wallpaper changer toen Variety op gezocht. Kreeg naderhand de foutcode dat er mappen weg waren?? Variety kun je uitzetten, en wanneer je met VLC kijken(DVD)klaar bent zet je weer Variety aan. Variety heeft ook problemen.

(systeem fout reportage zegt:)
kijk de rechten na voor /var/crash en /var/crash/_etc_ld.so.cache.0.crash

http://www.mono-project.com/docs/advanced/pinvoke/

Hier word uitgelegd dat dit standaard fouten zijn van Linux-Mint. De fout schijnt onoplosbaar te zijn, deze bestaat al bijna (vermoed)10 jaar. Pastbin geeft dan code's door aan me die niet worden herkent(door me systeem). Ook vertelde iemand van Distro: Kernel update, want (argument was) Kernel is oud. Dan lees ik de bijlage en word in de bijlage vermeld: wanneer u dit doet er schade kan ontstaan.(blijvende)

evolution-data-server-dbg >_install package

apturl apt://evolution-data-server-dbg
Word niet herkent door het systeem (deze commando's).
Tot zover: Ik heb weer VLC gedownload via de Distro. Wallpaper Variety zet ik uit.
groetjes draak1955.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Do 15 Mar 2018, 16:48

Vertrouw niet teveel op de werking van Wallch.
Het programma is in 2014 het laatst bijgewerkt en de website die wordt gegeven via Programmabeheer werkt niet meer.
Je systeem veranderen omdat zo'n programma niet (goed) werkt lijkt mij niet verstandig.
draak1955
Junior
Junior

Berichtdoor draak1955 » Wo 21 Mar 2018, 09:42

Hallo Joan, ja inderdaad maar weet je programma beheer rept hier niet over, Variety geprobeert vandaar de fout in me systeem(ld.so.cache.0.crash), nu toch weer Wallch geinstalleerd, nu geen fout melding?? (wonderlijk) Nu vlc werkt ook in eens goed, de Update naar 3.0 VLC werkt niet, ook al doe ik de oude vlc weg, installeer dan de nieuwe, geen geluid en wel beeld. Ik vermoed dat de geluids (drivers) ook ge-update moeten worden in dit geval niet ontvangen, dan werkt de VLC update niet. Jammer, dan maar weer terug naar het oude. Wat me opviel, op PrtScn (printscreen) was TimeShift zichzelf aan het installeren was, als ik een snap wilde maken, maakte TimeShift er meteen een systeem opstart van?? Ik heb eerst de software "Schermafdruk maken" geinstalleerd en naderhand +/- 2 dagen erna TimeShift geinstalleerd met de achtergrond voor TimeShift 1 keer in de maand een systeem snap te maken. (lijkt wel dat TimeShift) niet goed de opdracht begreep, vandaar ik om de maand toe sta. Dank je wel voor je reactie Joan groetjes draak1955
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Wo 21 Mar 2018, 18:17

Timeshift maakt geen systeem opstart, alleen een backup. Het maakt wel ieder uur een log file en dat heeft te maken met de tijdscontrole die is ingesteld volgens het "rooster". Daarvoor wordt ook de backup locatie permanent door Timeshift beheert en is niet direct toegankelijk voor normaal gebruik.
Zie het artikel op de wiki https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?title=Timeshift

Terug naar “Newbie vragen”