Het "MATE-paneel"

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
draak1955
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Het "MATE-paneel"

Berichtdoor draak1955 » Wo 28 Mar 2018, 15:29

Hallo allemaal: Het "MATE-paneel": ik wilde Shutter op het paneel plakken/aansluiten. Shutter doet voor mijn "PrtScn" (leek me erg makkelijk) me Mediaspeler starte ik bleef niet op het paneel, op mijn PC staat de naam "xplayer %U" vreemd dat die niet bleef zitten. Ik ben "TimeShift" gaan starten, (ik heb TimeShift zo in gestelt op 1 keer mnd systeem kopie) was de eerste keer 5 maart had die systeem restore gemaakt. Maart 05 2018. Ik starte "TimeShift" om de fout (met de muisknop kan je zeggen, werkblad of paneel bevestige Shutter) gestart en wat me opviel: 10 minuten duurde dit, Linux-Mint Mate starte op nieuw. Ik kreeg ook de nodige update van de Distri die ik meteen downloade. Systeem draaid nu zelf sneller.
Alleen "/var/crash/_etc_ld.so.cache.0.crash", is weer terug. Dit is een orffen die een parent zoek.
Ohw, voor ik het vergeet: ik krijg nu update's uit nederland in plaats van amerika(na een goede week chraste me systeem altijd). Ik kreeg dit voor elkaar. Nu me systeem draait (lijkt wel beter) goed buiten om dit probleem waar ik TimeShift voor heb gebruikt.
onderwerp: 1.18.6 Het MATE-paneel Dit programma zorgt voor het starten van andere toepassingen en biedt handige hulpmiddelen.
Zou het een conflict zijn geweest?? groetjes draak1955
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Het "MATE-paneel"

Berichtdoor Joan » Wo 28 Mar 2018, 17:43

Als een backup wordt terug gezet zijn alle instellingen en updates terug naar het moment waarop de backup was gemaakt.
Crash bestanden worden door het systeem gemaakt zodat gebruikers fouten kunnen opsporen, maar worden niet door het systeem gebruikt. Je kunt ze verwijderen als jij ze niet gebruikt.
Je kunt elke individuele map uitschakelen bij het maken van een backup.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij "de gouden regels" https://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=1&t=3264.
draak1955
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Het "MATE-paneel"

Berichtdoor draak1955 » Zo 01 Apr 2018, 08:36

Hallo, ja Joan ik wilde iets op het paneel bevestige, vreemd dat me paneel dan chrast. Ik leer hier van om het een volgende keer te overwegen, niet te doen. Ja, die downloads ik heb Nederland gekozen, misschien iets wat ik al in februari had moeten doen. Nu heb ik gekeken bij de rapporten en die fout is weg. Wat me opvalt is dat Linux-Mint 18.3 Mate nu stabiler is, er waren updates de afgelopen dagen en Linux-Mint start nu vluger op. Waar ik echt mee moet oppassen is de downloads meteen moet installeren. Ik werk nu ook veel vaker op deze computer, dank je wel voor je reactie, groetjes draak1955

Terug naar “Newbie vragen”