Snap Store

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Mentha
Junior
Junior

Snap Store

Berichtdoor Mentha » Ma 02 Apr 2018, 11:36

Ik las recent iets over de Snap Store. Snaps zijn kennelijk apps of programma's die voor diverse Linux platforms geschikt zijn. Zo las ik Dat De nieuwe Firefox Quantum op die snapstore beschikbaar is. Blijkbaar is dit alleen voor ontwikkelaars. Althans die indruk werd bij mij gegeven. Om Snapstore te kunnen benaderen zou je Snapd moeten installeren in Linux. Nu zag ik in Programmabeheer diverse programma's die voor snapd bedoeld waren en daar wordt het voor mij te ingewikkeld. Welke is namelijk voor mij als gewone gebruiker stabiel en gebruiksvriendelijk. Moet ik 1 of meerdere apps daarvan installeren? Moet ik überhaupt die snapd wel installeren? IS Firefox quantum wel zoveel beter als men beweert? Vragen vragen vragen. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen of duidelijkheid over scheppen? Liefst in lekentaal (Jip en de bekende Janneke) Alvast bedankt.
Geniet van het leven want het duurt maar heel even!
Machine: HP Pavilion Desktop PC 570-p5xx; System; Host: R-Daneel-Olivaw; Kernel: 4.15.0-36-generic x86_64; CPU: AMD A8-9600 RADEON R7 10 COMPUTE CORES 4C+6G (-MCP-); Distro: Linux Mint 19 Tara
Pjotr
Held
Held

Re: Snap Store

Berichtdoor Pjotr » Ma 02 Apr 2018, 14:20

Ik las recent iets over de Snap Store. Snaps zijn kennelijk apps of programma's die voor diverse Linux platforms geschikt zijn. Zo las ik Dat De nieuwe Firefox Quantum op die snapstore beschikbaar is. Blijkbaar is dit alleen voor ontwikkelaars. Althans die indruk werd bij mij gegeven. Om Snapstore te kunnen benaderen zou je Snapd moeten installeren in Linux. Nu zag ik in Programmabeheer diverse programma's die voor snapd bedoeld waren en daar wordt het voor mij te ingewikkeld. Welke is namelijk voor mij als gewone gebruiker stabiel en gebruiksvriendelijk. Moet ik 1 of meerdere apps daarvan installeren? Moet ik überhaupt die snapd wel installeren? IS Firefox quantum wel zoveel beter als men beweert? Vragen vragen vragen. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen of duidelijkheid over scheppen? Liefst in lekentaal (Jip en de bekende Janneke) Alvast bedankt.
Niet doen: Mint werkt met Flatpaks. Zelfde concept.

Overigens:
https://sites.google.com/site/computert ... erwijderen
(punt 5, linkerkolom)

Tot slot: Firefox Quantum heb je toch al lang in Mint? Op de gewone manier, dus via Bijwerkbeheer?
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 19
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken, niets is geheel veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. (Ramana)
Leon

Berichtdoor Leon » Ma 02 Apr 2018, 15:51

FF 59.02 ondertussen ;)
Mentha
Junior
Junior

Berichtdoor Mentha » Wo 04 Apr 2018, 17:15

Pjotr. Bedankt voor je reactie. Dat Ik Firefox Quantum al had dat was mij niet duidelijk. (Nu dus wel) En Snap store zal ik niet gebruiken. :D
Geniet van het leven want het duurt maar heel even!
Machine: HP Pavilion Desktop PC 570-p5xx; System; Host: R-Daneel-Olivaw; Kernel: 4.15.0-36-generic x86_64; CPU: AMD A8-9600 RADEON R7 10 COMPUTE CORES 4C+6G (-MCP-); Distro: Linux Mint 19 Tara

Terug naar “Newbie vragen”