Taal ingesteld op Nederland(s) maar......

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
CmeCu
Junior
Junior
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 19 Sep 2018, 15:36

Taal ingesteld op Nederland(s) maar......

Berichtdoor CmeCu » Wo 26 Sep 2018, 14:39

Als ik op dit Forum een bericht opstel, net als nu gebeurd, verschijnt bijna onder ieder woord zo'n rood kringeltje (het woord wordt niet herkent als Nederlands woord. Ik vermoed dat het op het Engels is ingesteld.
Is dit te aan te passen? Taalinstellingen en Regio staan op Dutch; Flemish; Nederlands. Systeemtaal ook.

Hoe is dit te veranderen?
Bvd
-Mint 19 Cinnamon + VBox (Mint Xfce),-Xubuntu 19.10, -Ubuntu 18.04.4 en -Windows 8.1 op: Lenovo Z710
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 911
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Taal ingesteld op Nederland(s) maar......

Berichtdoor dirkjanl » Wo 26 Sep 2018, 17:29

Kijk eens in dit lijstje. Hier geeft hij ook enkele tips.
https://sites.google.com/site/computert ... directdoen

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
CmeCu
Junior
Junior
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 19 Sep 2018, 15:36

Re: Taal ingesteld op Nederland(s) maar......

Berichtdoor CmeCu » Do 27 Sep 2018, 12:42

@dirkjanl
Gedaan. Waarschijnlijk begrijp ik het niet! Ik kan met herinneren dat ik eerder pakketten heb verwijderd en een aantal Nederlandse toegevoegd.
https://sites.google.com/site/computert ... Nederlands
Na het verwijderen van Engelse pakketten en toevoegen van English, United States Gekozen voor het UFT-8 pakket, er zijn er meerdere.
Na herstarten geen resultaat. Alle pakketten Nederlands verwijderd en de UFT-8 toegevoegd, daarna de Engelse zoals wordt vermeld.
Waar het om gaat: op het forum een reactie of Onderwerp intypen lukt niet zonder de rode kringeltjes.

Hunspell-nl stond al geïnstalleerd.

Ik kwam erachter dat ik nog iets niet had gedaan: "Rechtsklik met de muis op een willekeurig rood onderstreept Nederlands woord in uw bericht. Kies dan Talen - Nederlands." (de ktingeltjes op het Forum-mint-nl)
Wat (mogelijk) ontbreekt is het Nederlands Taalpakket in FireFox. Addons.mozilla.org wil nu een add-on installeren. Onzerheid doemt op. Kan ik dit doen? ik heb geen add-ons ervaring of add-ons blokkade toegevoegd.
Wie kan mij zeggen wat ik moet doen?
Bvd
-Mint 19 Cinnamon + VBox (Mint Xfce),-Xubuntu 19.10, -Ubuntu 18.04.4 en -Windows 8.1 op: Lenovo Z710
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Taal ingesteld op Nederland(s) maar......

Berichtdoor Peterbeter » Do 27 Sep 2018, 22:30

U kunt in FIrefox even controleren welke taalpakketten staan aangegeven:
Klik op de drie liggende streepjes in de Balk helemaal rechts; dan gaat u naar: ¨voorkeuren¨.
Daar ziet u TAAL vermeld en klikt u op de knop: ¨kiezen¨
Dan krijgt u te zien welke taalpakketten zijn ingesteld en daar kunt u uw voorkeur ook aanpassen.
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Taal ingesteld op Nederland(s) maar......

Berichtdoor Mogenblue » Vr 28 Sep 2018, 05:11

Bij dat onderdeel staat ook de optie

Uw spelling controleren tijdens het typen

daar het vinkje weghalen.
CmeCu
Junior
Junior
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 19 Sep 2018, 15:36

Re: Taal ingesteld op Nederland(s) maar......

Berichtdoor CmeCu » Vr 28 Sep 2018, 10:29

U kunt in FIrefox even controleren welke taalpakketten staan aangegeven:
Klik op de drie liggende streepjes in de Balk helemaal rechts; dan gaat u naar: ¨voorkeuren¨.
Daar staat alles al op Nederlands [nl] als eerste voorkeur.
"Rechtsklik met de muis op een willekeurig rood onderstreept Nederlands woord in uw bericht. Kies dan Talen - Nederlands."
Aldaar heb ik nu de keuze op het woordenboek laten vallen en zodoende heb ik de rode kringeltjes 'opgelost'.

Mijn vraag hoe ik met FireFox addons.mozilla kan/moet omgaan iz. het Nederlands taalpakket, blijft open staan. Heeft iemand ervaring met Addons of de blokkade? Want als ik zou blokkeren, schiet ik er dan iets mee op, krijg ik het taalpakket dan?
-Mint 19 Cinnamon + VBox (Mint Xfce),-Xubuntu 19.10, -Ubuntu 18.04.4 en -Windows 8.1 op: Lenovo Z710
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Taal ingesteld op Nederland(s) maar......

Berichtdoor Mogenblue » Vr 28 Sep 2018, 11:11

Wist ik nog niet. Weer wat geleerd.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten