Pictogrammen in taakbalk

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
darwin
Junior
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2018, 07:01

Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor darwin » Vr 23 Nov 2018, 14:36

Hoe krijg ik volgorde van Pictogrammen in taakbalk veranderd door middel van verschuiven,slepen is ingesteld. Als ik met rechter muisknop versleep,knop loslaat
dan gaat Pictogram weer terug naar "oude" plek. Betreft Mint 18.3 BVD Gr darwin
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor Peterbeter » Vr 23 Nov 2018, 16:47

Met pijl op de balk gaan staan en dan rechter muisknop indrukken. Daar de bewerkingsmodus voor taakbalk aanzetten. Dan wijzigen wat je wil en daarna de bewerkingsmodus weer uitzetten.
Je zult trouwens wel Mint 18.04 bedoelen. een andere is er eenvoudig niet ( aanduiding verwijst naar Mint die in de 4e maand van 2018 is uitgegeven).
Groen is er in vele soorten
darwin
Junior
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2018, 07:01

Re: Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor darwin » Zo 25 Nov 2018, 11:30

Hallo Peterbeter,dat had ik al geprobeerd maar het lukt niet,alleen de hele rij met pictogrammen verschuift dan,en zodra ik muis loslaat gaat hij terug naar waar hij nu staat
en dat is lager in de balk,maar ik wil Pictogrammen t.o.v. elkaar kunnen verplaatsen BVD Gr darwin
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor dirkjanl » Zo 25 Nov 2018, 16:15

Bedoel je met "pictogrammen in taakbalk" de pictogrammen die vastgezet zijn op de werkbalk links onder, rechts naast Menu?

Afbeelding

Wat je op de afbeelding ziet zijn de icoontjes die zijn vastgezet in het paneel (ja,er worden verschillende namen aan gegeven)
Als je LM 18.3 Cinnamon gebruikt, dan is het: ga met de muis naar het betreffende icoon, klik links op de icoon en versleep het.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor Peterbeter » Zo 25 Nov 2018, 18:41

Het instellen van de werkbalk is maar beperkt mogelijk inderdaad.
Wil je meer mogelijkheden dan zou je bijv. Docky of Cairo-dock of Planck kunnen installeren.
Een waarschuwing is hier misschien wel op zijn plaats. Heb jarenlang Cairo-dock gebruikt in Ubuntu en Xubuntu, maar op Mint kreeg ik het niet goed werkend.
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 92
Lid geworden op: Zo 25 Sep 2016, 19:02

Re: Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor EvanC » Ma 26 Nov 2018, 00:13

Ik vraag me af of het gedrag van de taakbalk in Linux Mint 19.1 nog hetzelfde zal zijn als voorheen.
Traditioneel (ik noem het oerconservatief) zijn er starters die vensterknoppen aanmaken. In het artikel wordt dat niet duidelijk.
Ik hoop van harte dat het op de Windows-manier mogelijk zal zijn.
Dell XPS 13: Fedora 39 Cinnamon + GNOME Boxes
darwin
Junior
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2018, 07:01

Re: Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor darwin » Ma 26 Nov 2018, 10:35

Heren bedankt voor jullie reactie's. Uiteindelijk heb ik door hetzelfde pictogram diverse keren bij te plaatsen en daarna weer te verwijderen uiteindelijk mijn volgorde
zoals ik wou gekregen. Je kunt ze wel verschuiven maar kwamen steeds terug naar de oorspronkelijke plek. Mvgr darwin
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor Arie » Ma 26 Nov 2018, 12:24

Je zult trouwens wel Mint 18.04 bedoelen. een andere is er eenvoudig niet ( aanduiding verwijst naar Mint die in de 4e maand van 2018 is uitgegeven).
Mint 18.04 bestaat niet. Mint 18 18.1 18.2 en 18.3 wel
Daarbij is er in april dit jaar geen Mint uitgekomen, wel Ubuntu 18.04.
Mint 19 is in juni dit jaar uitgekomen. Het versie nummer van Mint zegt niets over het jaartal of maand van uitkomen.
Mint 19.1 komt november / december uit https://blog.linuxmint.com/?p=3642
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Pictogrammen in taakbalk

Berichtdoor Peterbeter » Ma 26 Nov 2018, 14:03

Hoewel off-topic is het goed even te benoemen.
Je zult trouwens wel Mint 18.04 bedoelen. een andere is er eenvoudig niet ( aanduiding verwijst naar Mint die in de 4e maand van 2018 is uitgegeven).
Mint 18.04 bestaat niet. Mint 18 18.1 18.2 en 18.3 wel
Daarbij is er in april dit jaar geen Mint uitgekomen, wel Ubuntu 18.04.
Mint 19 is in juni dit jaar uitgekomen. Het versie nummer van Mint zegt niets over het jaartal of maand van uitkomen.
Mint 19.1 komt november / december uit https://blog.linuxmint.com/?p=3642
Inderdaad excuses voor misverstand. Ik ging helemaal uit van de bij Ubuntu gebruikte notatie.
Gebruik zelf Mint 19 Cinnamon (en had dus beter kunnen weten) nu op mijn desktop en bevalt meer dan prima.
Groen is er in vele soorten

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EduardB en 14 gasten