Virtualbox

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
fredabraham
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 24 Mei 2015, 13:26
Locatie: reimerswaal

Virtualbox

Berichtdoor fredabraham » Di 27 Nov 2018, 10:03

Ik heb Virtualbox (win7) geïnstalleerd en daarop Adobe Digital Editions om ebooks op mijn ereader te plaatsen alles werkt. Nu wil ik dus ebooks downloaden vanuit mijn Linux Mint systeem en daarna moeten ze in mijn Virtualbox.

De ebooks komen van Bibliotheek en deze kan ik alleen met Adobe Digital Editions (drm beveiliging) openen en op mijn reader plaatsen.

Ik wil liever niet via de Vitualbox downloaden.

fred abraham
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 385
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Virtualbox

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Za 22 Dec 2018, 15:17

Ik heb begrepen dat je in LinuxMint een Virtualbox draait waarin Win7 draait. HostOs = LinuxMint, GuestOs = Win7. Je schakelt het GuestOS (dus Win7) uit (een virtuele powerdown). Bij de instellingen van je virtuele machine, zal je de rubriek "Gedeelde mappen" terugvinden. Je kan daar een map van je HostOS (dus LM) gaan aankoppelen
en instellen dat hij automatisch aangekoppeld moet worden. Als je geen transfer wilt van Win7 naar LinuxMint, dan zal je de map als "enkel lezen" dienen aan te koppelen.

Als je nu terug Win7 gaat opstarten, dan zul je die aangekoppelde map moeten kunnen terugvinden. Indien niet, dan zal je nog de schijf VirtualBox-additions moeten aankoppelen en de VirtualBox-extensions installeren. Je kan dan ieder bestand in die gedeelde map gaan lezen en naar je guestos gaan schrijven.
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: Virtualbox

Berichtdoor peer » Za 22 Dec 2018, 15:34

ik maak altijd van mijn volledige homedirectory een gedeelde map. Dan kan ik vanuit de guest altijd bij mijn homedirectory.

Wat is het probleem met downloaden binnen virtualbox. Ik download de ebooks van de bieb rechtreeks naar dat adobeprogramma in windows7 (heb ik ook als guest)
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian
Gebruikersavatar
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 92
Lid geworden op: Zo 25 Sep 2016, 19:02

Re: Virtualbox

Berichtdoor EvanC » Zo 23 Dec 2018, 23:46

Werkt de drag & drop of copy & paste methode niet? En anders is voor incidenteel gebruik een USB-stick ook mogelijk.
De shared-map methode is niet voor iedereen doorgrondelijk. Voor VMware is het mij nog niet duidelijk hoe dat gaat.
Of maak ik het moeilijker dan het is?
Dell XPS 13: Fedora 39 Cinnamon + GNOME Boxes
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 385
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Virtualbox

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Ma 24 Dec 2018, 10:41

Het delen van een map tussen het gastheer-OS en het gast-OS is een veel gebruikte techniek. Voor de gast is het alsof een externe schijf (bv. usb-stick) aangekoppeld is. Het aankoppelen van een usb-stick aan een virtuele machine gebeurt via de gastheer zelf (zie instellingen van de usb-poorten op je virtuele machine). Die techniek is veel complexer omdat dan de gastheer het beheer aan de gast overlaat. Ik merk dat bv. bij het gebruik van externe usb-pheripherie. Eenmaal een scanner aan de
virtuele machine aangekoppeld is geworden, is hij niet meer bruikbaar voor de gastheer. Bij het delen van mappen kom je dergelijke problemen niet tegen. VMWare gaat op dezelfde manier met gedeelde mappen om als VirtualBox. https://www.vmware.com/support/ws5/doc/ ... lders.html

Drag'ndrop werkt niet, net zoals je geen Drag'ndrop naar een andere computer kan doen. Je kan wel Drag'ndrop doen naar een gedeelde schijf (bv. van gast naar gastheer). Wil je een map delen met je gastheer, dan zul je dat via een netwerk-verbinding moeten doen.
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: Virtualbox

Berichtdoor peer » Ma 24 Dec 2018, 11:11

Drag'ndrop kun je instellen in virtualbox (General-Advanced). Mogelijkheden zijn disabled; host to guest; guest to host of bidrectional. Werkt echter niet met alle guests.
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten