welke updateservers aan te raden voor NL?

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

welke updateservers aan te raden voor NL?

Berichtdoor oldbutMint » Za 26 Jan 2019, 12:04

Hallo,
De update manager van LM 18.3 vraagt steeds of je andere update servers wilt instellen (dichterbij en ontlastend voor de hoofdservers denk ik dan maar).
Welke servers zijn goed om te kiezen als je standplaats (Europees) Nederland is?

Dank.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 814
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: welke updateservers aan te raden voor NL?

Berichtdoor DeBaas » Za 26 Jan 2019, 14:13

Persoonlijk ben ik een fervente nluug gebruiker.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: welke updateservers aan te raden voor NL?

Berichtdoor Joan » Za 26 Jan 2019, 18:16

Instellen van de vraag "Andere server" kun je instellen in Bijwerkbeheer onder Bewerken met Opties.
De snelste server kun je vinden bij "Bewerken" onder Pakketbronnen. Door op een server-link te klikken verschijnt de snelste server voor jouw regio.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: welke updateservers aan te raden voor NL?

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 27 Jan 2019, 15:05

Instellen van de vraag "Andere server" kun je instellen in Bijwerkbeheer onder Bewerken met Opties.
De snelste server kun je vinden bij "Bewerken" onder Pakketbronnen. Door op een server-link te klikken verschijnt de snelste server voor jouw regio.
Zo doe ik het ook steeds. De snelste server is niet altijd de dichtsbijzijnde. Het hangt er niet vanaf in welk land of streek je bent, maar de toegang van je provider met de diverse netwerken.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten