Grote problemen na update

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
claus
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 16 Feb 2018, 21:50

Grote problemen na update

Berichtdoor claus » Wo 01 Mei 2019, 14:49

Hallo, ik HAD een goed werkende mint versie maar heb deze geupdate naar versie 19.1 in de uitvoering cinnamon.
Ik leg het vast krom uit maar kan het niet anders.
Maar nu werkt mijn belangrijkste programma niet meer.
Er zitten 2 schijven in de pc, de startschijf is een sdd en de 2e een normale en daar staat data van diverse programma's op.
Deze word tijdens het opstarten wel gemount en het pictogram staat dan ook op mn desktop.
Maar mijn bitcoinwallet software crashed nu steeds omdat hij niet veilig kan werken.
In de log file staat dat de date in de map ./bitcoin staat maar als ik naar deze map laat zoeken bestaat hij niet.
Kan het zijn dat het een verborgen map is ? zo ja kan ik met een opdracht ALLE bestanden en mappen zichtbaar maken, en dan voor altijd ??

Graag jullie hulp/advies.
Groeten van een cryptoloze Claus.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 911
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Grote problemen na update

Berichtdoor dirkjanl » Zo 05 Mei 2019, 15:53

Ik kan je alleen vertellen wat ik weet: In bestandsbeheer, onder Cinnamon 'Nemo' kun je in een map klikken met de rechtermuisknop > kies 'Verborgen bestanden tonen'.
Zoek eens in dit forum op Schijven of Mounten of Koppelen, daar is waarschijnlijk info die je kan helpen.
Kijk ook eens naar dit draadje: viewtopic.php?f=5&t=3837&hilit=schijven&p=20763#p20763

Vr gr,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
claus
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 16 Feb 2018, 21:50

Re: Grote problemen na update

Berichtdoor claus » Ma 06 Mei 2019, 13:28

Hallo,
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb het met een paardemiddel opgelost;
De ssd voledig gewist, fstrim uitgevoerd en mint opnieuw geinstalleerd.

Maar binnenkort komt er een 'expert' kijken die me e.e.a. bij gaat brengen ..............

groet,
Claus

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten