mappen weg uit Timeshift

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Swartenhont
Junior
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 14:43

mappen weg uit Timeshift

Berichtdoor Swartenhont » Zo 26 Mei 2019, 16:27

Ondanks dat ik mij suf gezocht heb in dit forum, geraak ik niet aan een antwoord.
Timeshift is ideaal, en gebruik het veel.
Tot ik vrijdag naar windoqws wilde, en Grub daarna verdwenen was. Gelukkig kan ik na het gebruik van timeshift weer overal gebruik van maken.
Alleen had ik op mijn bureaublad 4 mappen met documenten staan, die nu verdwenen lijken te zijn.
Afijn, ik handmatig zoeken in timeshift. Alleen vind ik daar handmatig niets. Als ik op Desktop zoek, krijg ik heel erg veel documentjes en mappen, maar niet dat wat ik kwijt ben.
Weet iemand of de mapjes met documenten nog bestaan en zoja, waar?
Wellicht heb ik iets fout gedaan bij de instellingen van Timeshift, maar dat is mij onbekend.
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Radeon RX 6900 XT | Asrock X670E Steel Legend
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: mappen weg uit Timeshift

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 26 Mei 2019, 20:33

Volgens mij is Timeshift goed voor een systeemherstel. Zo gebruik i het ook. Maar je eigen data moet je zelf beheren en daar de nodige backups van maken. Dus als je dat niet gedaan hebt is volgens mij je data verloren.

Maar TimeShift zou volgens mij niet mogen je eigen data aanraken...
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: mappen weg uit Timeshift

Berichtdoor Joan » Zo 26 Mei 2019, 23:19

Timeshift plaatst standaard een lege gebruikersmap terug. Zie hiervoor Timeshift Voordelen en Nadelen
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: mappen weg uit Timeshift

Berichtdoor emvedeesje » Ma 27 Mei 2019, 11:18

Dat staat nochtans overal vermeld.
Ikzelf neem enkele heel speciale mappen uit de homemap mee naar timeshift backup.
Je moet die mappen toevoegen bij de instellingen/filters in timeshift.
En dan de momentopname maken.

Waarom de homemap niet meegenomen wordt?
Normaal staat daar je data, en daarvan neem je een backup met een ander programma.

Je moet het dus zien als 2 aparte systemen:
- timeshift voor backup van het OS
- een ander backupprogramma voor je data.

Veel eleganter is je eigen data op een apart volume zetten.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Swartenhont
Junior
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 14:43

Re: mappen weg uit Timeshift

Berichtdoor Swartenhont » Wo 29 Mei 2019, 10:20

Zucht, er is mij nu weer het een en ander duidelijk geworden. Helaas van die documenten, dit gaat mij niet weer gebeuren.......

thnx anyway
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Radeon RX 6900 XT | Asrock X670E Steel Legend

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten