Getracht met rsync een backup van de harddisk te maken op een USBstick genaamd TOSHIBA.
Tijdens het backup proces zag ik een deel van de bestanden in de prullenbak verdwijnen. Daarom rigoureus het backup proces gestopt door de USBstick uit de laptop te trekken. Ik meen de mappen uit de prullenbak te hebben kunnen terugzetten, maar niet naar de oorspronkelijke plaatsen.
Het terugzetten van mappen uit de prullenbak kon alleen wanneer ik de bestemmingsmap een andere naam gaf. Zo werden de bestemmingsmappen e en f veranderd in respectievelijk ex en fx.
Het resultaat is nu:
Op de harddisk bevindt zich een directory D met een totale opslagruimte: 60 GB en met een inhoud: 59405 elementen, in totaal 33,7 GB. In de directory D bevindt zich een map D met inhoud:12513 elementen, in totaal 9,3 GB. En op de USB stick een deel van D te weten: 11896 elementen, in totaal 10,3 GB.
Op de USBstick Toshiba vind ik ook weer de structuur van de directory D, dus TOSHIBA -a-b-c-d-e..z. De letters a t/m z en D staan voor gelijke mapnamen, maar inhouden van die mappen zijn verschillend of kunnen verschillen.
Schema huidige situatie:

Vraag 1: Hoe herstel ik de oorspronkelijke structuur en inhoud van directory D uit de brokstukken:
D, submap D/D, prullenbakstukken ex en fx (prullenbak is nu geheel leeg) en stukken uit USBstick TOSHIBA ?
Vraag 2:
Hoe maak je met behulp van rsync een backup van D zonder dat er bestanden en/of mappen in de prullenbak verdwijnen? Alle geraadpleegde litteratuur over rsync vind ik onduidelijk.