upgrade 19.2

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: upgrade 19.2

Berichtdoor Joan » Wo 14 Aug 2019, 20:09

Als de installatie niet goed is uitgevoerd is het niet uitgesloten dat GRUB Rescue ook niet werkt.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 211
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Re: upgrade 19.2

Berichtdoor oldbutMint » Do 15 Aug 2019, 08:47

@rose,
Mijnheer Titus heeft zijn uitleg ook in lettertjes op:
https://www.christitus.com/2019/04/01/grub-rescue/
lezen en nadoen dus maar, moet lukken toch? :-)
roosvanschagen
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: Wo 19 Apr 2017, 17:24

Re: upgrade 19.2

Berichtdoor roosvanschagen » Do 15 Aug 2019, 12:15

Ten eerste: ik ben werkelijk geroerd door de hulp en medeleven vanuit de Linux-gemeenschap. Iemand schreef: linux is niet alleen een OS, maar een 'gemeenschap" en zo voel ik het nu ook ! Allemaal heel hartelijk bedankt!
Maar nu ter zake en nog even recapituleren wat ik allemaal wel/niet heb gedaan:
1- 19.1 zonder problemen geInstalleerd en daarna opgewaardeerd naar 19.2, ook zonder problemen.
2- begonnen met het afwerken van het lijstje 'direct doen' in " makkelijke Linux-tips". Aanvankelijk zonder al te grote problemen tot het hoofdstuk "Grub' en daar ging het helemaal mis. (lees bovengenoemd)e reacties)
3- Linux diverse keren opnieuw geInstalleerd, maar telkens dook 'Grub' weer te voorschijn.
4- Laatste keer harde schijf helemaal gewist (3-de mogelijkheid in het Linux-instaaltie progrmma)
5- daarna tot mijn grote vreugde de meldingen grub> - /grub rescue>- niet meer terug gehad.
6- nu probeer ik 19.2 weer te installeren, maar lukt nog niet erg.

Ik realiseer mij dat het voor de "helpers' lastig is om uit mijn gebrabbel op te maken wat er aan de hand is. Ik ken de terminogie niet, gebruik een oude Dell (ex-Windows XP, vandaar mijn interesse in Linux) en ben zelf ook al oud, 78 jr. maar nog steeds geinteresseerd in 'computeren' (ben vele jaren geleden met een "Commodore 64")

Ga nu de suggestie van Joan opvolgen door 'Linux Mint installeren' te bestuderen. Dan moet het (weer) lukken om 19.2 te
installeren.
PS: Mutse, ik woon in Schagen (N-H)
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: upgrade 19.2

Berichtdoor Maik » Do 15 Aug 2019, 13:20

Eén vraag heb ik hier nog niet voorbij zien komen.... Wat zijn de specificaties van de oude Dell? Welke CPU, hoeveel RAM geheugen zit erin, welke grafische kaart etc. etc.. Misschien ligt daar het probleem wel. Hoe oud is oud trouwens?
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten