Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor JanKol » Di 27 Aug 2019, 21:59

Normaal staan bij mij in het systeemvak een aantal pictogrammen. Door één of andere domme actie van mij zijn er een stel verdwenen. Het betreft onder meer Dropbox en ClipIt. Hoe krijg ik die terug in het systeemvak? Herstarten van de computer is niet zinvol gebleken. Ook Dropbox of ClipIt in het rijtje programma's op de werkbalk zetten heeft geen zin wat als ik er op klik gebeurt er gewoon niets!
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor Maik » Di 27 Aug 2019, 23:06

Over welke desktop omgeving hebben we het hier? Cinnamon, MATE of Xfce?
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor JanKol » Wo 28 Aug 2019, 13:58

Ik gebruik Cinnamon (vind kaneel wel lekker in sommige gerechten).

Overigens wil ik wel weten wat er aan de hand is voor de toekomst, maar zet van de week een nieuwe installatie van Mint 19.2 op de computer en dan zal het "vanzelf" wel goed komen, maar men is nooit te od om bij te leren..
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor Joan » Wo 28 Aug 2019, 15:38

Door met de rechter muisknop op de werkbalk te klikken kan je kiezen voor "Hulptoepassingen toevoegen". Hiermee kun je snelkoppelingen op de werkbalk plaatsen/verwijderen..
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor JanKol » Wo 28 Aug 2019, 22:25

Dank je Joan, maar helaas komen Dropbox en ClipIt niet voor bij dit "Hulptoepassingen toevoegen".
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor dirkjanl » Do 29 Aug 2019, 08:25

Klik eens links onder op "Menu" > type in "Opstarttoepassingen", enter. Daar vind je programma's die je je kunt aan of uit vinken. En daarmee laat je ze niet of wel opstarten bij start PC. Eventueel toevoegen met "Toevoegen" knop.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor JanKol » Do 29 Aug 2019, 22:46

Bij "Opstartoepassingen" staan o.m. Dropbox en ClipIt aangevinkt als op te starten programma's. Alleen gebeurt dat enige dagen niet meer. Ik zie alleen nog Netwerk, Geluid en accu. Alle andere, waaronder Dropbox, ClipIt en Bijwrkbeheer, zijn onzichtbaar/verdwenen.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor dirkjanl » Vr 30 Aug 2019, 12:33

Ik heb ook zoiets gehad bij LinuxMint 17.1. Meerdere pictogrammen waren niet terug te vinden. Uiteindelijk heb ik een verse installatie gedaan en toen ging het wel goed. Maar dat van Dropbox, dat pictogram verdween nog wel eens, maar kwam ook weer terug. Nooit gesnapt hoe dat zat. Welke versie van LinuxMint heb je?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Systeemvak pictogrammnen verdwenen

Berichtdoor Maik » Vr 30 Aug 2019, 12:48

Heb mijn systeem in het Engels staan dus doe het maar zo... Wat geeft: Rechts klik op de taakbalk --> Add applets to the panel, dan uit het venster wat je te zien krijgt kies je System Tray en dan dat opnieuw toevoegen?
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten